• Akinna

tatuering ????

hej det är så att jag ska tatuera mig och jag har beslutångest vad jag ska ha och nu vill jag gärna om ni vill ge mig lite tips och bilder .. på vad jag skulle kunna ha ??

jag ska ha en på ben och axeln och på armen fast en i taget då

jag är för det mesta allätare så alla tips är välkommna ..

• Svar på tråden tatuering ????
  • Kimmi

hej

kinesiska tecken e fint tycker jag.

Har ett på armen som betyder antiwar

och en på magen som betyder tiger

lycka till!

• Matilda07 och Moa08

Tribals är alltid snyggt! Har en bild på min tribal som jag har i svanken, i mitt galleri....på måndag ska jag göra en ny tatuering...en tribal på höger överarm

• mom of 2

har en jag ocksa den sitter vi bikinilinjen, min mamma har gjort "mönstret" sa det är bara jag som har det.

• Muckarn

Oj!
    Svårt jag har sagt sedan jag var 15 att jag skall tatuera mig är nu 27 och har fortfarande inte tatuerat mig... svårt att hitta motiv men funderar på barnets namn när och om det nu kommer skrynklis tar sin tid Ledsen
    Förslagsvis något som kan associeras till dig som person, om du skall ha ett djur vet jag en tatuerare som gör delfiner gratis men då med hans twist på det. Sista motivet jag hörde han gjorde var en panda familj som grillade delfin.. annars som sagt tidigare ett kinesiskt tecken men ta något du kollat upp så du inte går runt med sötsur sås på armen eller tecknet för syfilis eller nåt Räcka ut tungan

alla ekorrar äru af ondo
  • helene306

Har bild på mina tatueringar i mitt galleri om du vill kika

Heléne

• Nika75

Jag tycker du ska leta efter fina bilder, illustrationer, tavlor av kända konstnärer och sedan gå och låta tatueraren göra något utifrån det! Själv har jag tre fjärilar på armen som är gjorda av en känd illustratör. Jag letade upp motivet på internet, skrev ut en bild och gick till en duktig tatuerare jag blivit rekommenderad till som fixade dem. En duktig tatuerare kan göra precis vad som helst, även helt egna motiv. Nästa projekt är en kvist med körsbärsblommor - då kommer jag gå till någon som får rita upp någonting. Många tatuerare ha böcker, t ex blom- fågel- och konstlexikon att utgå ifrån!

• Blah

Jag avråder från det som brukar kallas 'kinatecken'. Tatuerarna har absolut ingen koll på vad de olika tecknen betyder; många gånger är det inte ens kinesiska. Ofta betyder de helt enkelt ingenting, utan ser bara konstiga ut för de som faktiskt kan läsa dem. Dessutom anser i alla fall jag att idén med att tatuera in ett budskap på ett språk man inte behärskar,är konstig. Det kan verka häftigt idag, men är det knappast om tjugo år.

www.hanzismatter.com/

Har du något favoritdjur eller -mönster? Ta med dig en skiss till tatueraren och be honom/henne rita upp en tatueringsskiss efter just dina önskemål. Det är oerhört svårt (för att inte säga omöjligt) att ge förslag på rak arm utan att veta något om vad som tilltalar dig.

Vänliga hälsningar,

Üksiklane

• fijah

Jag tror det är viktigt att göra något
    som man alltid vet kommer vara något
    speciellt för en själv. Någonting tidlöst
    och något som man alltid känner sig väl
    till mods utav när man ser den.

Tänk länge igenom vad du ska göra. Jag
    bestämde mig inte för att tatuera mig,
    utan jag hittade något jag ville tatuera.
    Jag har ett hjärta på vänster handled och
    ordet empati på ryggen. empati och kärlek!
    det bästa jag vet! :)

Jag avråder också från kinatecken och andra
    "vanliga" tatueringar. Det kanske inte är
    kul att springa på någon som har lika dan..
    Jag skulle inte tycka det var så roligt.

Mitt hjärta på handleden är ett "vanligt"
    hjärta. Bara konturerna. Ordet är ritat
    av min systers gamla pojkvän. Alltså inget
    typsnitt som redan finns.

Jag tycker du ska försöka hitta något
    som känns som "du", något som du kan
    knyta an till. Och något unikt som känns
    speciellt just för dig.

Lycka till! :)

• Jessi74

Hitta något som du känner för. Vänta hellre och tatuera dig när du har hittat det som du verkligen vill ska bli en del av dig själv, än att hasta och bara ta något. Min andra tatuering tog elva år på sig men jag är jättenöjd att jag väntade.

Svar på tråden tatuering ????