• Akinna

tatuering ????

hej det är så att jag ska tatuera mig och jag har beslutångest vad jag ska ha och nu vill jag gärna om ni vill ge mig lite tips och bilder .. på vad jag skulle kunna ha ??

jag ska ha en på ben och axeln och på armen fast en i taget då

jag är för det mesta allätare så alla tips är välkommna ..

• Svar på tråden tatuering ????
  • Alec

Jag ska tatuera in Marilyn Monroe på vänster underarm bara jag hittar den perfekta bilden! Vilket jag, tyvärr, inte gjort än!

• Nika75

Üksiklane: Där håller jag med. Avråder också bestämt från kinesiska tecken. En kompis berättade om en tjej som valt ett tecken som hon var jättenöjd med - tatuerat på ryggen någonstans. Ett tag senare säger en person som kan lite kinesiska som ser tecknet att det är spegelvänt! Det roliga är att tjejen stod på sig och menade det var det ju inte alls, hon had ju dubbelkollat flera gånger när mallen satt (innan tatueraren börjar tatuera)... framför... spegeln.... (tecknet satt alltså på ryggen)

Fast mest är det bara så tråkigt med färdiga "motiv" som alla andra har och som man går och slår upp i en bok som tatueraren har!

• danitra

Finns symbollexikon på bibliotek där man kan kolla upp olika fina symboler och dess betydelse. Själv har jag själv satt ihop tre symboler till ett aldeles unikt mönster!

• Trossens mamma

Har bilder i mitt galleri. bland annat på min nyaste gjord i går med dotterns namn

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Akinna

helene 306 dom var snygga med

usiklane: jag har mycket att välja på hmm svårt jag gillar ju det mesta e förtjust i döskallar då jag älskar rock m.m och då kanske man ska ha något som har med rock att göra sen vill jag ha min sons namn med ochså .. detta är svårt för man ska ju ha den där fram över hihi

fijha: jo exakt så e det och som jag skrev jag älskar rock döskallar e jag mycket för .. sen har jag mycket minen till rock m,m

danitra : det var ochså ett bra råd

trossensmamma: är det luffsen i lady och luffsen du har ..

älskar vikingar med och är mycket för vikingarsaker i huvud taget jag tänkte jag kanske skulle sktiva alex namn i det eller kanske latin ojoj vad svårt det är hehe ..

bra råd har jag fått av er tackar

men vill ha mer hehehe ..

• Trossens mamma

Dodger från Oliver å gänget...

• Akinna

aha jag tänkte på den med men tog lady och lufsen som är en favos den var söt

• Trossens mamma

Det som skiljer dem åt är scarfen. han va min första tatuering. jag bokade typ tid. gick in i studion å knallade på. såg HAN å sa. den där. fast den va i färg. då va jag 18 år. tatueraren sa att han inte ville göra den i färg iom att de fanns risk att jag skulle tycka den va löljig längre fram. idag 7 år senare är jag nöjd ännu å besökte samma tatuerare igår som gjorde stjärnan. ska boka igen småningom tid. för att fylla på mer stjärnor

• Trossens mamma

Jadå...jag ha ju inte tabbat så mycket ännu. bara en gång...men  men sånt är livet.
    längtar redan tills nästa gång jag får sätta mej där. de va som jag sa. han slutar då de blir skönt å tatueras

• Clavi

Jag har 2 tatueringar, en jag är nöjd med och en jag är mindre nöjd med.
    Den ajg är nöjd med sitter på höger överarm och är en ankh, tecknet för liv på fornarabiska. Den är ett kors men en utragen ögla på toppen.
    Den jag är mindre nöjd med är ett löv på höger bröst, en liten treklöver med spetsiga blad. Den var otroligt snygg när jag gjorde den men nu nästan 10 år senare har mina g-kupor ändrat form och lövet med

• Akinna

clavi: sånt är tråkigt när dom förändras men så e det ju för alla

Svar på tråden tatuering ????