Inlägg från: Storken78 |Visa alla inlägg
  • Storken78

högre blodtryck v 40

Jag har fått högtblodtryck nu, är i 38+3 idag. Jag har även fått massor av vatten i fötterna, huvudvärk och lite äggvita i benen. Jag kan inte låta bli att bli lite orolig för havandeskapsförgiftening men då kanske man ska ha fler symton och högre tryck.

Hur högt tryck har du? Jag låg på 153/95 så jag vet inte om det är så högt. Jag hade visserligen väldigt lågt när jag skrivs in i höstas och det är väl det som de utgår ifrån, eller?

• Storken78

Ja, äggvita i benen kanske var att ta i men jag har de har sagt att jag ska kolla trycket ett par dagar framöver och om jag känner mig konstig (vad det nu är) så skulle jag inte tveka med att ringa in till förlossningen. Det är ju svårt att veta för amn känner sig inte som vanlit på långa vägar nu. Som en trött elefant är nog mer den rätta beskrivningen.

De sa att om det fortsätter att ligga högt så kommer jag bli inlagd. Jag som tänkte njua av mina lediga dagar nu när jag slutar jobba imorgon. Ligga inne när vårsolen skiner är ju inte vad jag tänkt mig.....men bara bebisen mår bra så!!

• Storken78

Vad jag har förstått så är det när undertrycket går över 90 som man ska akta sig. Sedan får man väl utgå ifrån vad an låg på vid inskriving.

• Storken78

Mitt blodtryck ökade till 165/110 och jag blev inlagt för havadeskapsförgiftning och den 23:e födde jag vår lille Olle. Blev igångsatt och efter tre dagar så bestämde han sig för att komma ut. Då tog det bara 1,5h.

Han är helt underbar!!!

Svar på tråden högre blodtryck v 40