Inlägg från: Anonym (går nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (går nu)

Parterapi - funkar det?

Jag och min sambo går i familjeterapi efter en tids separation. Försöker hitta tillbaka till varandra och det känns som om det fungerar, mycket utifrån att det är bådas önskemål. Går privat för 900 kronor per gång men det är det värt om vi kan fortsätta leva tillsammans, även om det är väldigt dyrt. Det finns en mängd olika skolor, frågan är om det egentligen spelar någon roll vilken teoriinriktning den man går hos har. Den första gången man ses är ju en intervju/kännapå-gång, det bästa är ju att fråga terapeuten då hur han/hon arbetar. Lycka till!

• Anonym (går nu)

Inga barn. Kärlek som övergick i vänskap på grund av att vi tagit varandra för givet och inte orkat kommunicera med varandra på det sätt vi borde. Otrohet från båda håll, men något vi båda kunnat förstå och förlåta och ser mer som ett symptom på hur dåligt förhållandet var och hur lite bekräftelse vi gav varandra som man och kvinna.

• Anonym (går nu)

Ingen fara . Vi har bara gått några gånger än så länge och vi var tillsammans i 12 år innan separationen. Jag tror att vi behandlar varandra annorlunda och är mer lyhörda samtidigt som vi vågar ta för oss mer. Häromdagen kände jag mig faktiskt lite kär - det var väldigt längesen så nog är det på rätt väg

Svar på tråden Parterapi - funkar det?