• emm smile

Hur lånt efter äl stiger eran temp?

Jag undrar det åxå. Är 95% säker på att jag hade ägglossning igår. Igår kväll visade min temp på 35.5 och i morse på 36.7. Har annars en morgontemp på 36.5. Men nu när jag skulle tempa för skojs skull visade den på 36.0. Kan tempen verkligen åka bergochdalbana så här. Jag vet att det bara är morgontempen man ska mäta men ändå. Tar det flera dagar för tempen att höjas efter en ägglossning?

Sorry Lilja 85 att jag lånade din tråd..*ler*

• emm smile

Men det kanske är så att tempen inte höjs så mycket. Jag har hört att man helst ska ha en termometer med fler decimaler. Då kanske man kan se det mer tydligt. Fast i morse hade jag 0.2 grader högre än jag brukar så det kanske var ägglossningen.. JAg ska nog lägga ner min tempning, jag blir bara så himla förvirrad.

Jag blev ofrivilligt gravid för två år sedan. (Tyvärr så kunde vi inte behålla det)Då hade jag oskyddat sex på dag 12 och jag blev gravid. Vad jag vet hade jag då samma cykel som jag har idag och den ligger på 32 dagar. Alltså ska min ägglossning komma på dag 18. Att jag blev gravid då är en gåta. Så kroppen kan verkligen konsten att spela ett spratt.

• emm smile

Detta är vårt första riktiga försök. Jag slutade med p-piller 26 februari. Fick min riktiga mens den 1 april. Exakt en cykel på 32 dagar som jag hade innan p-pillerätandet. Så jag har ingen aning om jag kommer att ha svårt att bli gravid eller om det kommer ske på första försöket. Jag hoppas att det smäller till nu för jag vill verkligen ha en liten kotte.*ler*

• emm smile

Jag är med om samma sak. På kvällen när jag tempar ligger den på 35.5. Det är ju väldigt lågt. Imorse låg den på 36.6. I vanliga fall ligger den runt 36.5. Alltså jag blir tokig på denna kropp. Har du tagit ägglossningstest och fått stegring kanske man inte ska titta så mycket på tempen.. Men man blir ju fundersam när den inte stiger. Vi kanske är gravida...*ler* Det kanske är detta som är symptomet.

• emm smile

Jaha. Då kanske den har stigit lite. Jag hade förut en temp på 36.5 och i förrgår hade jag 36.7 och i morse 36.6. En liten höjning men jag tror att min ägglossning var i onsdags eller i går så den höjer sig nog mer kan jag hoppas. Idag har jag iallafall inte ont i äggstockarna eller någon konstig seg flytning. Vi får väl se vad som händer.

Svar på tråden Hur lånt efter äl stiger eran temp?