Inlägg från: kidA |Visa alla inlägg
  • kidA

När kan man börja sätta bebisen i en sån där cykel stol bak på?

jag cyklade med agnes när hon var stadig nog att sitta längre stunder. hon var nog 10 mån då.
    cykla med barnet i bärsele skulle jag aldrig göra. *ryser*

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • kidA

har en kompis som säsongsvis jobbar som sjuksköterska på svenska skitorter. en gång var han med om att en pappa haft sitt barn i bärsele när han åkte slalom. när han kom ner så stirrade folk i liftkön på honom.. ungen var stendöd. knäckt nacke.. skulle ALDRIG utsätta mitt barn för att göra ngt sånt. måste ju bli samma slitningar i barnets nacke vid ridning?

• kidA

wellah

om man vill riskera att inte kunna stanna tillräckligt fort om det kommer en bil eller om man vill riskera att ramla o tippa ut barnet ur vagnen...då kan man nog göra så

• kidA

gislöv

lyckat! vad tusan tänker folk med ibland?

• kidA

carolinejosefine

ja det var tydligen inte första gången det hände heller... hans kollegor där uppe hade varit med om det andra år. barnen har ju inte tillräckligt med nackmuskler för att klara de tvära svängarna slalom innebär.

• kidA

mammas tjej

ehm ja. det är lag på hjälm på alla barn under 15.

• kidA

mseklund

förstår precis vad du menar! håller med till fullo. varför måste man prompt åka skoter o slalom o så när man riskerar så mkt om ngt skulle hända barnet? är det inte bättre att ta de där åren att stanna i pulkabacken eller ngt o umgås med sitt barn istället för att utsätta det för ren livsfara?

• kidA

twentyone

neh det är ingen vandringssägen... har som sagt en vän som var där när det hände. o det har hänt förr oxå. kanske inte är så konstigt om ngt sånt inte står med i tidningen. det är ju ändå ett barn som dött. kanske inget man behöver ringa tidningen om?

Svar på tråden När kan man börja sätta bebisen i en sån där cykel stol bak på?