Inlägg från: wellah |Visa alla inlägg
  • wellah

När kan man börja sätta bebisen i en sån där cykel stol bak på?

annars kan du ta en ergo bärsele på ryggen med bebben i hihi ska jag göra

• wellah

gislöv: konstigt trodde det var jättevanligt med hjälm förståss..... finns ju de som rider med ungarna på sig (inte nått jag skulle göra)....
    vet inte ens om min cykel är hel den är fastfrusen blir nog att promenera då, föredrar ju det iofs..... (mer motion )

• wellah

haha kan man åka rollerblades med barnvagn framför sig då?

(inget jag tänkt prova)

• wellah

hur är det om man åker skidor på vintern (långfärds) ska man ha ungen vart? och skoter? är det pulka som gäller? och när får man ta barn på motorcykel? finns det anordningar för mindre barn där? intressanta tankar bara....

• wellah

men om vi säger att barnet är 1 år och man ska ut hela högen med skoter? får man ta en sån "liten" i skoterkälken? här uppe i norr är det ju vanligt.... inte ovanligare än att ta bilen tex eller båten.... finns det nån lag kring hur gamla barn ska vara? hjälm/flytväst osv är ju självklart men måste barnet vara en viss ålder om man ska ut och fiska med båten tex? (inte för att jag tänkt ta båt i sommar men nästa då hon är 1½ år... flytväst och alltid hålla i... men är det lagligt? Jag är ju uppvuxen med fiske och skoter osv....

• wellah

gislöv: tyvärr måste jag säga att jag inte kan minnas att jag haft flytväst mer än enstaka ggr inte heller något skydd alls med skoter.... vilket jag själv aldrig skulle komma på tanken att skippa... men jag visste tex inte förrän nyligen att man ska ha hjälm med skoter... ingen i min släkt har det varken barn eller vuxen.... nu som vuxen då jag och sambon har fiskat har jag SJÄLVKLART haft flytväst... skoter är jag eg inte intresserad av men tanken har slagit mig att det är mysigt åka på långtur i kälke.... som man gjorde i barndommen.... den aktuella kälken är en modern man kan stänka helt visst.... den finns i sambons släkt.... (aktuellt först nästa vår sådana fall... )

Svar på tråden När kan man börja sätta bebisen i en sån där cykel stol bak på?