När kan man börja sätta bebisen i en sån där cykel stol bak på?
Det som står ovanför undrar jag
Det som står ovanför undrar jag
kida, gud vad hemskt, man ser det rätt ofta, pappor med barn på ryggen i skidbacken. Ser verkligen(och är tydligen) livsfarligt!!
hur är det om man åker skidor på vintern (långfärds) ska man ha ungen vart? och skoter? är det pulka som gäller? och när får man ta barn på motorcykel? finns det anordningar för mindre barn där? intressanta tankar bara....
carolinejosefine
ja det var tydligen inte första gången det hände heller... hans kollegor där uppe hade varit med om det andra år. barnen har ju inte tillräckligt med nackmuskler för att klara de tvära svängarna slalom innebär.
kanske en dum fråga men ska barnet ha hjälm på sig?
mammas tjej
ehm ja. det är lag på hjälm på alla barn under 15.
Med risk för att låta grinig (vilket jag inte är) så undrar jag varför man tar onödiga risker?
Visst, man kan snubbla när man går med barnvagen eller när man går med barnet i bärsele/sjal. Men varför utöka denna risk med att dessutom sätta sig på cykel, häst eller skidor?
Nä, min dotter satt i barnstol på cykel då hon var 1 år och några månader och jag skulle aldrig sätta mig på cykeln, eller hästen eller på skidor med ett litet spädbarn på ryggen!
Mammas tjej
Är inte det självklart för alla föräldrar? Dessutom har vi lag på att man ska ha hjälm tills man är 15
(Sa jag rätt nu? )
Mamas tjej
Ja en ganska dum fråga Det är LAG på hjälm på ALLA under 15 år. Och sen är det ju en livförsäkring.
mseklund
förstår precis vad du menar! håller med till fullo. varför måste man prompt åka skoter o slalom o så när man riskerar så mkt om ngt skulle hända barnet? är det inte bättre att ta de där åren att stanna i pulkabacken eller ngt o umgås med sitt barn istället för att utsätta det för ren livsfara?
Ja stressa ner alla föräldrar, ni hinner nog åka MC, skoter och skidor sen.