• soraya

Framfall?

Jag trodde jag fått framfall - förra helgen kände jag plötsligt hur något bara buktade ut ur slidöppningen. Panik!! Inte kul, och stackars sambon tvingades känna också...

Fick snabb tid hos bm som sa att det INTE var framfall, "bara" främre slidväggen som sjunkit inåt och nedåt. Kul känns det dock inte. Nu kniper jag som en tok, så något gott förde det väl med sig...

Varför tror du att du fått framfall? Vad är det som känns så?

• soraya

Låter som det som jag har. Ja, jag skriver har, för det är kvar. Det buktar mindre nu när jag knipit som en tok i en vecka, men borta är det inte. Men, men, det har bara gått 3 månader sedan förlossningen. BM trodde att det skulle gå tillbaka så småningom. Jag hade tydligen ovanligt mycket "häng" för att vara förstföderska, dock. "Så här ser gamla kvinnors underliv ut", sa hon. Skitkul...

(Är du i Kina på riktigt, förresten? Jag bodde där i några år.)

• soraya

Vi bodde i Guangzhou, lite längre söderut än du.
    Sedan ett par år i det "andra" Kina, Taiwan.
    Suzhou minns jag som ganska lagom stort - men stan har väl vuxit enormt sen jag var där ´98, med stora industriområden och så. En av mina bästa vänner (svenska) jobbar och bor i Shanghai nu. Spännande, jag längtar tillbaka...

Svar på tråden Framfall?