• Sharp

Varför inte Red bull?

Jag bara undrar, varför ska man inte dricka Red Bull när man är gravid? Det står något i stil med "kan inte rekomenderas till gravida" på burken...den innehåller väl inget konstigt eg? Mycket koffein möjligen...Inte för att jag är någon storkonsument men nu har skolan börjat igen och Red Bull har ju räddat ett antal föreläsningar när man varit riktigt trött och som gravid så är man ju konstant trött så ibland skulle det verkligen behövas!

• Svar på tråden Varför inte Red bull?
  • Sharp

OK, tack för era svar. Då jag är i v 33 torde risken för missfall inte vara så stor och enligt livsmedelsverket var ju upp till 300 mg koffein om dagen OK så jag ska kolla hur mycket en burk innehåller. Jag kan inte dricka kaffe längre (tycker att det smakar apa nu när jag är gravid) så jag får ju inte i mig någon annan koffein just nu. Det skulle i så fall vara en nödlösning de dagar jag har föreläsning (1-2 dagar i veckan) så det är inga stora mängder Red Bull det skulle handla om. Har använt de några gånger förr då man jobbat natt och måste till plugget dagen efter och det brukar funka bra.

Svar på tråden Varför inte Red bull?