• Santisen

Oh my god...ingen legitimation!!

Mitt id-kort gick ut för nått år sedan och jag har inte orkat förnya det...jag har använt mitt pass.
    Så av en händelse så kollade jag passet idag...det har oxå gått ut!!
    Så nu måste jag förnya det med..

Vad händer om man inte har ett giltigt pass med sig till förlossningen??

• Svar på tråden Oh my god...ingen legitimation!!
  • Santisen

haha
    jo klart jag fattar att man måste få föda oavsett.
    Tänkte mer på om det blir massa papperskrångel senare.
    Det vore skönt att slippa krångel bara för man varit klantig o inte kollat så man har giltigt leg.

Jefa
    jo jag vet att man bara kan fixa pass hos polisen.
    Men id-kortet kunde man tydligen oxå fixa där..fast det verkade vara utökat..eller bara jag som fattat fel?

• Jefa

Men det nya EU-passet gäller ju som idhandling, så varför skaffa två olika saker?

• Santisen

hmm okej.
    Jag pratade med mamma och hon har för sig att många helst vill se id o inte pass...hon hade läst det någonstans.
    Fast hon kom inte ihåg varför så hon tyckte att jag skulle fixa id-kortet före passet.

• Kenzie

Jefa: Passet är ju mycket mer ömtåligt än ett leg och det är inte alltid giltiligt om det är skadat. Det är ju mycket smidigare att ta med sig ett leg än ett pass.

F.ö så behövde jag inte visa mitt leg alls på förlossningen. Det räckte med patientbrickan.

• Jefa

Kenzie
    Iofs, själv använder jag aldrig mitt ID-kort då jag visar mitt körkort istället

• Lola Jämtland

Jefa

Men alla har ju inte körkort...

Jag har inget...o jag skulle inte vilja släpa runt på ett pass....ett id-kort är ju mindre....

• Jefa

Lola
    Nej, men jag skrev "jag visar mitt körkort"

• Santisen

Haha..eller jag borde egentligen gråta.

Nu är mitt Visakort borta.....
    För att få ett nytt Visa så måste jag ha leg..för att få ett leg så måste jag ha pengar..för att få pengar måste jag ha visa eller leg.

Blir trött på mig själv.

• Cuthalion

Santisen

Men kan Du inte få ut ett personbevis då? Det är ju vad som krävs för att Du skall få ut Ditt pass ändå . . . Har för mig att man kan få ut det genom skatteverket eller liknande genom e-legitimation.

• Santisen

men personbevis gils väl inte som legetimation?

Svar på tråden Oh my god...ingen legitimation!!