Dofilus skrev 2006-07-21 22:51:07 följande:xLiiindAx: "De enda som bestämmer om de ska röka eller inte är dom som gör det, det är ingen annans problem, men visst är det synd. Men det är deras val och får tyvärr stå för komlikationerna som oftast kan medfölja barnet!"
Saken är väl just den att det inte BARA är deras problem och inte bara de som får stå för komplikationerna. Vore det så hade det ju varit en annan sak, nu är det ett ofött barn det gäller.
Men vems problem är det då? ditt? så du o jag skall bestämma vad andra får lov o inte lov att göra. Tänk om du äter lax under graviditeten då o jag tycker det är ur botat dumt skall vi lagstadga mot det då oxå?
Vart går gränsen gott folk? Jag är ledsen men jag tänker inte leva i en diktatur för det är ju det ni verkar vilja ha där staten styr allt o bestämmer när var o hur allting skall ske. Nu vill ni lagstadga mot rökning under graviditeten, imorgon skall det lagstadgas att alla pappor måste ta ut halva föräldrarledigheten, i övermorgon skall det lagstadgas att inga gravida får gå utan för dörren utan att bära mask pga dålig luft, i nästa vecka förbjuds offentlig amning o alla kvinnor som inte vill eller kan amma får inte lov att skaffa barn.
Låter det absurt?! alla dessa sakerna (nästan) har varit uppe som diskusion här på FL o många skulle vilja att alla dessa sakerna var det lag på, för eller mot.
Man kan inte rädda hela världen, man kan inte få lov att lägga sig i precis allt som alla andra gör o tycka att man har rätt till det. Det finns mkt som pågår i vårt land o i världen som man inte tycker om men som folk har rätt till att göra.
Det man kan göra dock är att bestämma sig för vad man tycker är bra o dåligt, rätt o fel osv o leva efter det själv o föra det vidare till SINA EGNA barn.
En sak som jag har lyckats bli trött på bara efter 8 veckor med min son är alla jä*la människors goda råd, skall du verkligen göra det, skall han verkligen äta nu, ligga så, låt honom skrika, gör si gör så, du skall inte.
Skall nu staten komma o lägga sig oxå?! Ge er!