• elmah

Brudbukett

Vad brukar de kosta?
    Vem köper den?

Min killes moster erbjöd sig att göra min brudbukett men det verkar lite konstigt... tycker jag

• Svar på tråden Brudbukett
  • Smajla
    elmah skrev 2006-04-24 00:18:25 följande:
    thebluerosenä det gör väl inget, jag tyckte bara det det verkade lite konstigt att min killes moster skulle göra det. trodde att jag eller min kille gör den eller tärna.. så jag blev lite paff när hon sa det hehekan man förklara till henne hur man vill ha buketten?eller gör hon den hur hon vill?är det någon annan förutom er själva fixat buketten åt er?
    Se om du kan hitta en bild på hur du vill ha din bukett och ge henne bilden så hon vet hur hon ska göra den isf.
    elmah skrev 2006-04-24 00:19:54 följande:
    smajlamåste bara fråga, var köpte ni tårtan och vad kostade per bit?*bor också i gbg*och hur många bitar var eran på? vi ska inte ha mer än 25 bitar
    Vi köpte tårtan på Tårterian - http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB:WflWhite=1a1b&UCSB:WflPink=4a&UCSB:TextBoxWho=Tårterian&UCSB:TextBoxWhere=&Vkiid=iTZZaIkq8ea6T7L4dCczAA==&Vkid=9386191iTZZaIkq8ea6T7L4dCczAA==.aspx

Minns dock inte vad den kostade per bit eller hur många bitar vi hade... Ska höra med maken när han kommer hem ikväll sen om han minns..
    //Smajla
  • Smajla

Äsch - länken funkade ju inte - men jag skulle länka till hitta.se och adressen/bilden men Tårterian ligger i Haga på Södra Allégatan 14 och jag kan verkligen rekommendera just dem. Trevliga och bra att prata med. Tårtan är jättegod!

//Smajla
  • Grannen

Min kommer kosta 500 och då är den billig! Består av vita rosor och vita prärieklockor bunden med grått band som är samma färg som i blivande makens väst.

• Milva

som florist måste jag ju säga att man får det man betalar för... Jag försöker alltid hitta en lösning som passar paret i fråga.

Är din killes moster florist eller varför erbjöd hon sig?

Interflora har gratisbrochyrer i sina butiker kolla där

Emma

Mumlin vet du att prärieklockor vissnar väldigt lätt, speciellt om det är lite varmare den dagen. Det är ju inte så kil om de börjar hänga innan dagen är slut... Tipsar bara, ta inte illa upp

• Smilie

vi betalade 1700:- för min bukett..
    Men jag älskade den

• myskatt

Vi betalade 700 är min bukett och krans, mannens och marshalkens bröstblommor samt en ros till Tildes dopklänning.

Finns bild i mitt galleri.

Mullig mamma till Tilde ♀
  • Grannen

Milva: Jo jag vet men vi ska gifta oss på ett alternativt sätt. Ska bara ha en vigsel och sedan åker vi. Floristen sa att de håller sig under timman i kyrkan.
    Vad tror du? Håller de sig i kyrkan och under riskastning och gratulationer på kyrkbacken?

• Smajla
    elmah skrev 2006-04-24 00:19:54 följande:
    smajlamåste bara fråga, var köpte ni tårtan och vad kostade per bit?*bor också i gbg*och hur många bitar var eran på? vi ska inte ha mer än 25 bitar
    Bra minne som vi har så minns vi inte vad tårtan kostade men minns att vi betalade en depositionsavgift för ställningen på 500:- och att det plus tårtan översteg 1000:-. Uppskattar att vi hade n 20-bitarstårta, möjligtvis 25. Inte mer än 25 i alla fall tror jag. Pris per bit ingen aning men tror att vi betalade runt 500-600 kr.

Tårterian har ett infoblad så gå in och ta ett sånt eller prata med dem. Tror vi tom fick se bilder i pärm på tårtor och så kunde man provsmaka (dock inte gratis utan man fick beställa och ta med hem).
    //Smajla
  • akta

Ett tips på tårta:

Vi beställde på Burgårdens gymnasium.

• Kelly och Kevin

Ett tips föra tt få buketten billig är att välja ihop blommorna själv och INTE välja en färdig... det gjorde jag och "samma" bukett som jag hade kostade färdig 650:- och jag betalade bara 340:-
    Min pappa betalade min bukett....

Bf 10/10-06
  • Milva

Mumlin, det tror jag säkert! Blir glad att du var informerad iallafall
    Hoppas ni får en jättefin dag

• Grannen

ja det är bra! Har beställt bukettet i en superseriös affär där jag har stort förtroende för personalen. Det har liksom blivit "vår" blomaffär eftersom jag blivit besviken på så många andra florister som inte gör som man ber dom! Och ja jag förklarar tydligt! Blir väl så när man själv har ett stort intresse inom området, man blir kräsen! : )
    Hoppas húrsomhelst att den blir fin och håller sig under vigseln! Om den inte gör det är det egentligen skit samma eftersom jag kommer vara så FIN att ingen tänker på blommorna..! Hihi!

Svar på tråden Brudbukett