• elmah

Brudbukett

Vad brukar de kosta?
    Vem köper den?

Min killes moster erbjöd sig att göra min brudbukett men det verkar lite konstigt... tycker jag

• Svar på tråden Brudbukett
  • TheBlueRose

Varför skulle det vara konstigt om din moster erbjöd sig att binda din brudbukett

Brubuketter brukar ligga runt 1000-3000:- beroende på hur liten 6 stor den är + svårihetsgraden på den,mm

• Smajla

Tror jag/vi betalade 600 ungefär för min plus den lilla till makens kavaj. Du kan se buketten i mitt galleri. Vi gick till blomsteraffären båda två och beställde, maken hämtade den på stora dagen men vi hade ett litet bröllop så det är kanske annorlunda om man har en tärna..? Grattis i förskott förresten!

//Smajla
  • Nericia

hallå! det låter kul tycker jag att någon som du känner vill göra den åt dig. jag var hos en florist, och hon sa typ runt 2000:- men det beror nog säkert på vad man ska ha i den och så.

• Lilla78

Kolla på interfloras hemsida. Varför kan inte han göra den?

• Smajla
    Smajla skrev 2006-04-24 00:00:36 följande:
    Tror jag/vi betalade 600 ungefär för min plus den lilla till makens kavaj. Du kan se buketten i mitt galleri. Vi gick till blomsteraffären båda två och beställde, maken hämtade den på stora dagen men vi hade ett litet bröllop så det är kanske annorlunda om man har en tärna..? Grattis i förskott förresten!//Smajla
    Närmare 500 var det nog förresten.. INKLUSIVE den lilla menar jag förstås..
    //Smajla
  • elmah

thebluerose

nä det gör väl inget, jag tyckte bara det det verkade lite konstigt att min killes moster skulle göra det. trodde att jag eller min kille gör den eller tärna.. så jag blev lite paff när hon sa det hehe

kan man förklara till henne hur man vill ha buketten?
    eller gör hon den hur hon vill?

är det någon annan förutom er själva fixat buketten åt er?

• micki

jösses vad dyrt det verkar! varför inte bara säga att ni vill ha en vacker bukett? då kan den kosta kring 100 kronor bara och då är den minst lika fin

• elmah

smajla

måste bara fråga, var köpte ni tårtan och vad kostade per bit?

*bor också i gbg*

och hur många bitar var eran på? vi ska inte ha mer än 25 bitar

• Miss Cee

Pappas sambo ska göra min bukett. Jag bestämmer vilka blommor jag vill ha, och ger lite riktlinjer för hur jag vill att den ska se ut. Men i grund och botten så får hon fria händer när det gäller själva utformningen.

• Danbala

Om man nu bryr sig om sådant, så är det tydligen trendigt i år med vildblommor. Med andra ord är man Hipp Och Inne(tm) om man plockar sig en bukett på ängen, typ.

Svar på tråden Brudbukett