Inlägg från: boklus |Visa alla inlägg
  • boklus

Nappflaska -- vad för slags modesjang?

De säljer flaskor/di-nappar på Apoteket som är till för de minsta. Avent flaskor och pumpar säljs på Babyaffärerna. Jag köpte min avent pump & flaskor i USA där man är mammaledig bara i två månader och sen pumpar och ger bröstmjölken via flaska när man inte är tillsammans med barnet. Det går ju också bra, men när man gör så helt och hållet brukar mjölken sina har jag hört. I vart fall...

Själv ger jag (eller min man, då jag vilar eller är borta) fortfarande tillägget/utpumpad mjölk med amningsskål eller med en liten doseringskopp från Apoteket (Erik är 1½ mån). Det går faktiskt att mata utan att använda flaska även om det är lite " meckigt" tills man lärt sig en bra teknik. Vi väntar nog med flaska någon månad till för att försäkra oss om att amningen inte störs. Kanske är det i onödan men jag blir så nervös att han ska sluta ta bröstet

Alltså: flaskor finns på apoteket och på babyaffärer (även på ICA men där kan det vara svårare att få tag på rätt modell) men det går även att mata spädbarn utan flaska om man vill vara på den säkra sidan.

Lycka till!

/boklus

Svar på tråden Nappflaska -- vad för slags modesjang?