Inlägg från: Isolde |Visa alla inlägg
  • Isolde

Nappflaska -- vad för slags modesjang?

Vår bebis har inte kommit än, men vi håller som bäst på att förbereda oss. Tanken är att jag ska amma (peppar, peppar) men vi vill också att pappan har möjlighet att ge mat, ersättning eller utpumpad mjölk, när jag inte är hemma och på natten.

Alltså behöver jag råd och rekommendationer på vad för slags flaska som bäst passar ett litet gull som ska få sina flesta mål direkt från mamma. Jag tänker förstås mest på nappens (heter det så?) utformning -- tycker mig ha hört att det finns med olika antal hål och storlek på hålen ...

För att undanröja missförstånd: jag är fullt medveten om att man varnas för att barnen kan bli "flaskförvirrade". Inga sådana välmenande påpekanden behövs alltså!

• Svar på tråden Nappflaska -- vad för slags modesjang?
  • Isolde

Brösten kommer inte att alltid vara till hands under de månader som jag har tänkt att amma. Det kommer helt säkert att hända att jag inte är på samma plats som bebisen när h*n blir hungrig, nämligen. Så för oss finns det anledning.

Tack för att du bryr dig, men det är just sådana påpekanden som jag inte är ute efter.

• Isolde

Tack för tips, fler "att tänka på" mottages tacksamt!

Var köper man då nappflaskorna -- på Apoteket, i babyaffärer eller på Ica eller Konsum? (Jag känner mig helt rudis på det här!)

• Isolde

Oj, nu har jag ännu mer att tänka på! Tack för tips, för det är verkligen urknepigt när man inte riktigt vet vad man ska leta efter.

Tror väl att vi börjar med en billigare variant, med litet hål, och ser hur det går. Tack igen!

Svar på tråden Nappflaska -- vad för slags modesjang?