• Mimic

Jag mötte Lassie-historier :-)

Har ni nån?

Jag har träffat en hel del kändisar när jag stått som vakt på konserter men det som slår mest av allt är när jag stod på posten förra veckan och vänder mig om då jag var klar vid kassan.. Då står Klas "banarne" Möllberg där.. Blev röd som en pion.... Han bara skratta tillbaks *pinsamt*

• Svar på tråden Jag mötte Lassie-historier :-)
  • Jennie Brunflo

Meeeeen...då mötte du ju inte Lassie, då mötte du ju Klasse Möllberg.

Jag mötte Lassie måste vara mycket mycket mer långsökt än så för att "räknas" som äkta Lassie.

• lövet2

Min brors frus halvbror var klasskompis med Peter Forsberg ....

• Jennie Brunflo

lövet2:

Ah...så där ja...så ska det se ut!

Min fd klasskompis morbror bodde förut granne med han som ritat vinjetten till Anslagstavlan.

• Fru Höstlöv

Min systers sambos fd. kompis lärare gjorde vattenhinken som Lou Diamond Phillips kastede knivar på i början av filmen Young Guns.

Det är min bästa "jag mötte Lassie".

• Lola Jämtland

Bidrar med några....

Min mamma o pappa har bott granne med Anna Books mamma
    Mamma har varit dagmamma till Tintin Anderzon
    Min syrra har suttit i knäet på Max von Sydow när hon var liten

Räknas de som Lassie?

• Sallisen

Min man och Peter Settman gick i samma skola samtidigt.

Själv åkte jag en gång tåget samtidigt med Micke "Svullo" Dubois. Han hjälpte mig ner med barnvagnen när vi skulle av och pratade om sin familj. Berättade stolt att hans fru just var höggravid med vad som blev hans sista barn... Tragiskt att han sen tog livet av sig, han verkade mycket trevlig!

• HeddaBigBum

min bästa kompis jobbade som au pair i London åt en familj som kände Hugh Grant. En gång möttes de vid dörren, när han precis kommit och min kompis precis skulle gå.

• Sallisen

Och makens farmor var en gång för länge sen "husa" hos familjen Aschberg. Robert var tydligen en riktig filur! ;)

• Callistrate

Min kompis var klasskamrat med Thomas vom Brömmsens syskonbarn (tvillingar)...

(Och när jag var liten dansade jag ballet med Elena Paparizou )

• Man80

Min farmor var kusin med finlands fd president Matti Ahtisaari.

Frugans mormor är kusin eller något med hon som tecknade mumintrollen.

En kompis jag bodde ihop med skrek "visa pattarna" till Lisa Nilsson på Hultsfred varpå det blev skriverier i tidningarna och Uggla skrev låten om att just visa rattarna.

• rödbetan

Min gamla klasskompis är gift med Anders Lundin sprang på dem på pendeltåget.. rätt kul att bli presenterad för Anders som jag inte visste det..

Svar på tråden Jag mötte Lassie-historier :-)