• samanta

Lekar på 5-årskalas

Undrar om det är någon som har lite fantasi och har tips på roliga lekar att användas på ett 5-årskalas. Det kommer barn av bägge könen, mestadels pojkar. Vid fint väder föredrar vi att vara ute en stund.
    Tacksam
    /Catharina

• Svar på tråden Lekar på 5-årskalas
  • samanta

Jag tycker att 2 timmar är alldeles lagom. Det brukar bli jättestimmigt och springigt så efter den tiden är både barnen och vi vuxna rätt nöjda.
    Det var just för att slippa att det skulle bli lika stimmigt och rörigt som vanligt som jag tänkte strukturera upp det med lite arrangerade lekar. Har dock inte någon bra fantasi för sådant själv så jag tänkte att någon med riktigt mycket barnasinne kvar kunde komma med lite bra tips...
    Själv brukar jag bjuda på vanligt fika. Normalt bakar jag själv men den här gången så räcker tiden inte till så det får bli köpt. Jag tror inte barnen lider av det. Kanske man skulle grilla lite korv...Hm vi får se..

• samanta

Tack!
    Bra idéer!
    Kan tänka mig att det kan blir samma sak här också att man planerar en masa och sedan vill de leka för sig själva i alla fall. Det kan ändå vara värt ett försök att få lite struktur för en gångs skull. Jag kommer ihåg paketöppningen från förra året....
    Catharina

• samanta

Tack ska ni ha för tips!
    Det kommer visst att komma 14 barn hit så jag undrar hur mycket arrangerad lek jag kommer att få till...
    Men kanske hela havet stormar (om nu stolarna räcker) samt en skattjakt är lagom. Presentöppnartipset låter också bra, det känns som en lite lugnare lösning än "riv och slit i hallen"- modellen.
    Catharina

Svar på tråden Lekar på 5-årskalas