För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Vintersaga, det lät ju lysande Då har man ju något att skylla på
Men Gud, ge mig en spruta i pannan direkt! Vintersaga, vet du var studien genomförs? Jag måste läsa på om det för det vore ju fantastiskt!
Det var min hudläkare som berättade det för mig. Han sa att än så länge kan man inte göra det genom landstinget, men man kan ju göra det privat och då kostar det ett par tusenlappar.
Detta var ett par år sedan och jag har inte hört mer.
Men ska försöka luska lite mer!!!
Mercedes: Som tur är har mina anfall misnkat mycket nu senaste tiden. Innan man fick barn var det ju bara att lägga sig i sägen och sova. Nu blir det ju aldrig tyst i huset!
Jag blir även jättekänslig för starka dofter också. Kommer någon med stark parfym när jag precis börjar känna av huvudvärken så kan det utlösa ett kraftigt anfall. Kaffe förvärrar min migrän fast jag får ju migrän så jag spyr så jag brukar inte kunna el vilja äta.
Usch, inget kul med migrän Får det i samband med ägglossning/mens. Inte kul! Men det är ju bra att man slipper karensdagen om man är sjuk eller går hem för migrän om man har intyg!
Här hoppar jag in (tyvärr).
Har själv två sorters migrän, en som börjar med att jag får synstörningar (typ flimmer) som eskallerar och till slut så ser jag ingenting och då kommer den mördande huvudvärken. Jag brukar i regel behöva sova i minst 10 timmar för att få bort den. Denna typ brukar återkomma med dygt 2-3 dagars uppehåll och sen kommer nästa "anfall". Som max har jag varit dålig i lite över en vecka.
"anfall" --> uppehåll --> "anfall" --> uppehåll --> "anfall"
Typ 2 komer pangpoff (utan synstörning) och det enda som hjälper är att sova, sova, sova och dricka en massa vatten. Efter denna typ så är jag helt luddig i huvudet dagen efter och funkar inte riktigt "normalt".
Har hittills tagit Eeze vid mina "anfall" och det har funkat rätt så okej. Nu är det dock så att vi försöker bli gravida och då ska man inte ta dessa tabletter utan jag får nöja mig med Alvedon.
Ska i morgon boka en tid för migränutredning för nu är jag SÅ trött på det här!!!
Kolla med läkare. Naproxan kanske funkar.
Jag har fått botox i nacke och rygg och ska nu få i pannan på 8 ställen. Det finns dock biverkningar... Man kan bli sne i ansiktet och tappa mimiken, alltså inte röra på panna och ögonbryn t ex. Inte så roligt tycker jag men jag är desperat. Återkommer med effekten av botox i pannan.