För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
eddiedmamma: jag har också ont i ena kinden. eller ja, det börjar över höger öga och trycker jättehårt så jag får flimmer framför ögonen sen blir smärtan bara värre och halva ansikte blir lite förlamat som när man fått bedöving hos tandläkaren.. det håller i sig i flera timmar efter attacken gått över..
bullisklubben:shit, varje dag, hur står du ut? stackars dig..
har fått citodon utskrivet nu, få se om det funkar..
vaknade med migrän IGEN!!! 15 gånger på tre veckor - jag är helt slut nu
zach: åh nej, stackare! finns det ingenting som hjälper? när jag skaffade min bettskena blev morgonmigränen mycket bättre..
Jag har imigran som hjälper rätt snabbt. Men migränen kommer när den vill. Jag har perioder då jag har migrän nästan varje dag. Sen har jag perioder då jag är fri från det, tyvärr är dem perioderna så sällan o korta.
jag har en fråga.
Det e så att jag får huvudvärk rätt ofta o det varar i ett par dagar ibland i flera veckor o jag har varit hos min läkare o hon sa till mig att jag e stressad o att jag har ett jobb som e stressande o så de stälningar jag jobbar med e inte de bästa för ryggen, nacken o armar (tandsköterska) plus att jag e inne mycket o jobbar heltid hon föreslår att jag ska börja styrketräna men när jag kommmer hem e kl 19, 18.30 o så sen skulle jag gå o träna, jag har ett barn o ta hand om...
men hur som hällst när jag får huvudvärk då mår jag illa, jag vill ligga bara, har ont i nacken o halava huvudet o vill ha bara mörkt i hela lägenhet för att jag ska kunna årka med... e detta värkligen migrän?
Jag e tacksam för alla svar jag får/Edina
EdinaD:
det låter vädigt likt migrän. Oftast sitter migrän huvudvärk i ena halvan av huvudet (OBS dock inte alltid). Gå till en annan läkare o berätta att du tror att du har migrän. Då kan du få mediciner som lindrar eller avbryter anfallen. Våga byta läkare, det är alltid bra och få prata med en ny läkare.
Här har ni en till med migrän!
När jag var i tonåren hade jag svår migrän med hemsk huvudvärk och illamående. Nu får jag oftast bara ögonflimmer och domningar som börjar i ena handen och vandrar genom armen till ansiktet och ut i andra armen.Jag får också svårt att prata, jag försöker att säga en sak men det blir något helt annat.
Obehagligt men jag slipper den värsta huvudvärken om jag lägger mig i ett mörkt rum när flimret börjar. Detta går ofta över på 1/2 timme och jag blir trött och får lite ont i huvudet efter anfallet.
Jag lider med er stackare som har hemsk huvudvärk!
Eddiesmamma : Jag har också "stickningar" i ansiktet.
Zach
Tack för tipset, men dagens läkare har jag 0 förtroende för... bara hör hur de behandlar folk fel
Men jag borde ta tag i det hela, ska försöka hitta nån ny läkare som jag kan gå till o kolla upp detta.
Ha det bra/Edina
EdinaD:
Jag har fibromylagi dessutom o vet allt om dåliga läkare. Stå på dig!