• Anonym (äntligen)

bröstlyft

Finns det någon som har gjort ett bröstlyft här och vill berätta om det? Är ni nöjda idag? Jag ska själv göra ett bröstlyft inom en snar framtid och jag ser verkligen fram emot det!
    Väljer att vara anonym då inte alla i min närhet vet om detta än.

• Svar på tråden bröstlyft
  • Anonym (nyfiken)

Undrar oxå över det här med lyft! jag har redan stora bröst men dom har blivit lite hängiga efter graviditeten  jag vill alltså inte ha några inlägg. Hur går ett lyft till? får man alltid såna ankar ärr? o syns dom mycket isånna fall? går det att förminska vårtgården?

• Anonym

Fast ankarärr behöver de inte göra. Jag har "bara" är från bröstvårtan och neråt liksom. Och sen förstås runt hela bröstvårtorna, men de syns inte alls.

• Anonym (äntligen)

Beror på vilket lyft du vill göra, vill du göra ett mindre lyft då flyttar man bara upp bröstvårtan en bit och förminskar den. Vill du göra ett större lyft så (är lite svårt att förklara) drar man ihop och upp huden så att överflödig hud försvinner och bröstvårtorna hamnar högre upp, även under denna operation förminskar man vårtgården. Man får ju ärr men har man tur så bleknar de jättefint och skulle de bli jättefula så ska det gå att ordna senare med en mindre operation.

• Anonym

Tänk på att tejpa ärren väldigt noga och rätt så länge, det blir väldigt stor skillnad på ärren om man gör så....mitt är från vårtan och ner syns väldigt lite tack vare att jag var noga med det, och som sagt...ärren runt vårtorna syns inte alls.

• Anonym (Raggsockan)

( Det var jag som frågade om man måste lägga in inlägg )

Ärligt talat så känns ärren som ett pytteproblem... Jag är så jäkla trött på att lägga förmögenheter på BH:ar och att se ut som en 90-årig tant utan kläder, fast jag inte ens är 30 än.

Men visst, GÅR det att undvika ärr så är ju det greit!

• Anonym (TårtVårtan)

Men om man gör ett lyft och förminskar vårtgårdarna (jättestora och har alltid varit) förlorar man inte en massa känsel och hur blir de efteråt, kan de bli styva i alla fall?

• Anonym (äntligen)

Man kan så klart förlora känsel men det är inte alls nödvändigt + att den brukar komma tillbaka efter ngt år. När jag frågade om komplikationer hos min läkare så sa han att det som kan hända är att ärren inte blir riktigt så fina som man velat men det kan oftast fixas till efteråt. Positivt va! :)

• Anonym (nyfiken...)

Jag har också funderat på lyft framöver, samt inlägg,
    Mina hänger, men kanske inte så jätte mycket...
    Så jag undrar hur dom gör då dom flyttar upp bröstvårtan!? jag har även stora vårtgårdar som jag hatar

• Anonym (äntligen)

Vet inte exakt hur det går till men ist för att ta bort överflödig hud så flyttar de helt enkelt bara upp bröstvårtan en bit, då förminskar de även vårtgårdarna.

• Anonym (=))

jag har ankarärr och förminskade vårtorna. Det var tre veckor sedan jag gjorde lyftet+ inlägg och ärren är superfina redan nu.
    Min bröstvårtor blir styva när det blir kallt osv.
    Jag gjorde mitt på kosmetisk kirurgi och det var dr ivan letterfors som opererade mig. jätteproffsig och han har opererat i 20 år.

• Anonym

Är oxå sugen på at lyfta mitt ammade bröst, i stockholms trakten, någon som gjort sina där? och vad betalade ni?

• Anonym (äntligen)

puff

Svar på tråden bröstlyft