• astri

pitebor.... 2!!!

Nej, det tycker jag inte.
    Inte alls!

Alla gör ju vad som känns bäst för dem [ja i den här frågan förståss ].
    Jag känner bara som så att jag VET INTE vad jag tror på, är jag agnostiker, ateist, vad?
    Vad jag med säkerhet vet är att jag inte är mormon i alla fall .-D läste deras "bok" och jag har fortfarande inte förstått varifrån stenen kunde prata eller vad den var bra för

Det är därför jag inte ville döpa. Jag vet ju inte vad jag är!! Tänk om jag har döpt in mina barn i svenska kyrkan och så är jag något helt annat?
    Jag är bara en väldigt förvirrad liten mamma

I vårt samhälle, som vi har det här i Sverige... Kan ju inte uttala mig om något annat land, men som jag har förstått av mina bekanta som kommer från andra länder, så är faktiskt dop något som hör till. Vi lägger, i regel, inte så stort religiöst allvar bakom.

• astri

Dop har kanske en mer historisk grej bakom sig med alla dessa mylingar och så i vårt bondesamhälle....
    Var man inte döpt så kom inte bebisen till himlen.
    Jag tror att det ligger litet i ryggmärgen hos många även om man inte är religös alls.
    Plus att dopet sätter som punkt. nu heter barnet så, inte bara på pappret men på riktigt. Eller?

• astri

Ha en trevlig kväll Pippiprollan.

Och visst kan man vara vänner fast man inte har likadana tankar, värderingar och funderingar - det är ju det som ör det roliga. hur kul skulle det vara om vi alla tyckte exakt likadant?!

• astri

Kikar in här igen - fast jag inte ska. Aja baja Linda !

Slarva:
    Sov gott!
    Jag hörde av grannen att vi ska tydligen få ett hejdundrande väder i helgen.
    Det är bara för att jag måste plugga
    *snyft, snyft*

• astri

missteddy:
    Aaah!
    Mmm, durrnäs... där finns ju inte de bästa solnings möjligheterna.
    Bara såhär helt apropå så bor min pappa på Durrnäs oxå

• astri

Nu är ju religion en ganska stor sak. Personligen så tycker jag att diskutera är ett felaktigt ord - samtala är bättre [om jag får vara petig]...  i ett samtal kommer de olika åsikterna fram och kan leda till bättre förståelse, medan man i en diskussion kan komma in i en "övertalnings-fas".
    *Gaaaah!!*

Jag tycker det är jätteroligt att både samtala och diskutera.

märks det att jag har läst min litteratur om samtal och hur man hanterar det idag?

• astri

missteddy:
    Gräsmatta och durrnäs?
    Brukar inte gräsmattan där vara ganska full med katter eller barn?

• astri

En farlig tax?!

missteddy:
    Vet du inte att alla taxar är farliga?
    Min pappa har minsann berättat för mig när han satt i godan ro och tog det lugnt när en tax kom och bet honom!
    För att inte tala om golvmoppar - DE är ruggiga!!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!