• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • astri

jessilundgren:
    Nä, det är inget som säger att man MÅSTE ha sina barn hos barnvakt.

Men som ensamstående (nu), och när Liss var liten var jag under behandlig för giftstruma och i princip ensamstående, hon vägrade äta och skrek konstant i över 6 månader- då skulle jag inte ha varit så envis med att inte "behöva" barnvakt.

How do you know that the inc in the invisible inc-pen has run out?
  • dio

Hoppar in här.
    Lindvi var ett halvår första gången jag hade barnvakt åt henne.
    Som ensamstående är det gudomligt att hon är borta nån timme så att man får göra sånt som man aldrig hinner eller bara ta det lugnt.
    Ibland sover hon över hos min mamma en natt. Men bara hos henne, där känner hon sig trygg och tycker att det är jätteroligt att vara, dom har ju katt SKulle inte kasta iväg henne här och där bara för att vara själv, man är ju mamma nu med allt vad det innebär

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • astri

Liss sover hos både mamma och Eriks föräldrar. Och hos Erik ibland förståss, kanske två gånger varannan månad :-/

Fredde han är svår att hålla hemma han
    Och Siri har varit borta som längst 8 timmar och då var hon med sin pappa hos min mamma så de var ju relativt nära (två kvarter)

• missteddy

astri:den 20e juni har vi varit förlovade i tre år:

• jessilundgren

mm jag tycker som så att jag har inte skaffat barn för att ha dom hos mor och farföräldrar varje helg vilket dom speciellt min svärmor har svårt för.
    fick hon bestämma skulle jag vara "barnledig" tre ggr i veckan och varje helg.

anja valde att stanna hos mormor idag då jag skulle åka så det var bara att åka hem det *skrattar*

ska dock hämta henne det första jag gör imorgonbitti.
    tycker själv att dte är lite sjuk, vet ju att hon har dte bra å så men tycker ändå att det är jättejobbigt att lämna bort henne

• astri

missteddy:
    VAd härligt!! Lika kära än hoppas jag

jessilundgren:
    Nää, där ett tag bodde Liss mer eller mindre hos min mamma, när jag just fått Siri. MEn sen sa jag stopp för det rullade iväg lavinartat, jag kände mig nästan som barnvakt åt min egen dotter.
    Himla trist. Bara för att jag lät henne vara där en vardag så innebär det ju inte att hon ska vara där halva veckan. :-/
    Som tur (?) är är deras farmor inte så där jätteintresserad överhuvudtaget, så där är det jag som får fråga om de vill ha henne en dag eller veta hur hon mår eller... ja.

• dio

Nån som har nåt tips på vad man kan laga för egen barnmat till en 1 åring? Har så jäkla dålig fantasi. Hon är ju väldigt kräsen också. Idag har jag gjort tork. Med potatis och dill, med potatis och andra kryddor. och lax med ris.
    Svåårt! Äter ju inte kött själv ju

• missteddy

astri: jo lika om inte mer kär efter fem år

• astri

Missteddy:

Efter fem år pendlade jag hopplöst mellan att älska och hata min dåvarande. *suck*
    Vad härligt det måste vara att ha hittat Den Rätte! Kyss

dio:
    Nej, tyvärr, jag är slö och köper min barnmat på burk.
    Är du vegetarian?

• dio

astri: Haha brukar vara det jag också, men hon äter ju så dåligt så jag tänkte prova göra egen mat Jepp, senaste 9-10 åren

Svar på tråden pitebor.... 2!!!