• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Carre

Jag gör inte mycket.. tyvärr
    Sitter bara här och försöker ta fram lite recept till Danis tårta.. men känner att jag börjar bli lite snurrig i huvve.. har inte sutit vid datorn på ett tag så ögonen hinner inte med

• Carre

Jag vet inte, men jag har aldrig mått så här dåligt, och det konstiga är jag hade inga känningar innan, allt började torsdag kväll och på fredag var jag döende (nja, men så kännde jag mig )
    De ska röntga mina njurar nångång snart.. har inte fått kallelse än

• astri

Carre:
    Ja, det är lite lurigt med såna.
    När jag hade min tredje sista så hade jag inga känningar alls, fick lite på kvällen.
    På morgonen kissade jag blod.
    När jag kom med urinprovet och sa att det var blod i urinen sa de att det var ju vanligt - så räckte jag fram mitt urinprov som var närmast cola-färgat.
    Oj! Var det enda hon sa.
    Men det var inget tal om att jag skulle röntga njurarna, vilket jag senare har läst att de verkligen skullle ha gjort vid ett sånt tillfälle.

Är det din första?

• Carre

Nej, den är andra gången, och förhoppnisvist sista.

Jag tror inte att de röntgar njurarna när man har UVI, men jag bad läkaren att få remiss eftersom jag har i många år haft problem med njursten, så det är dags att se hur det ser ut där inne.. hoppas inte alldelles för fult ut

• astri

Ja, har du det så är det ju ännu viktigare!

Nej, de röntgar inte njurarna för en "vanlig" UVI, men de ska tydligen göra det läste jag nånstans om man har fullt synligt blod i urinen.
    Eller så läste jag bara nån gammal artikel
    Rent teoretiskt så kan ju blodet antas komma från urinröret för med allt pissande så är det säkert lätt att man sliter sår på det. Men man kan ju aldrig veta säkert, det var därför ajg tyckte artikeln jag läste lät väldigt logisk.

• Carre

hehe.. såna artikel brukar antingen låta logiska eller så förstår man ingenting alls

Nåja, känner mig alldeles snurrig i huvve.. måste lämna datorn en stund..

höres senare!!

• astri

pippi-p:
    Ja det tycker jag att vi ska göra?
    Men när?
    För min chaufför ska fara till Luleå imorgon också - vet inte när - och hämta lite folk på flygplatsen. Måste meddela idag när jag vill ha skjuts och så ska vi se om det passar henne, annars får jag använda apostlahästarna .-D

Svar på tråden pitebor.... 2!!!