• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Carre

Dani var likadant när hon var mindre, frön födelse tills hon började med smakisar då var en en kamp varje gång hon skulle äta.. det var frustrerande.. men sen tyckte hon att mat var god och då började hon äta ordentligt!

• dio

Lindvi ääälskar välling. Fick hon välja själv skulle hon bara äta det. Lika så när hon ammades. Värre är det med mat. Hon är ju 13 månader nu, hon ska inte äta välling utan mat haha. Började med smakisar när hon var 4 månader. Men mat är äckligt. Det enda som går någesånär (fiiint ord ) Är fisk.

Im pretty sure I got my car pregnant
  • Carre

JAg har inte haft sånt problem med mina barn tack ock lov, jag tror att man ska bara stå ut och erbjuda mat hela tiden tills de vill äta.. nä, jag vet inte riktigt

• dio

Hon ligger ju under viktkurvan, har gjort det sen jag slutade amma hene när hon var 4 månader, då sjönk hon. Visserligen är hon liten och nätt, men jag har fått vara hos läkare och dietist för att kolla upp henne. Inget fel på henne, hon är bara kräsen i maten. Me nman blir ju orolig som mamma ju men nu har hon tydligen börjat gå uppåt saaaaakta men säkert.

• Carre

Ja, orolig blir man alltid, det var jag med Dani också, hon gick upp ganska sakta i början, hon väger nu vid 9 månader drygt 8 kilo, och hon är så liten, 67.5 cm.. men jag var så dumt att jämföra henne med storebror som alltid varid stor och tugn även om han var prematur..

• astri

Rutschkanan var upptagen så jag hinner kasta in ett inlägg

Med Liss avr jag ganska orolig, Fredde han åt allt som kom förbi. Så man jämförde dem ju...
    Efter Liss så är jag bara glad om Siri äter alls.
    Jag var lite hispig där ett tag, hon hade ju en sån stor startvikt och gick upp spikrakt de två första månaderna men sen skulle jag tenta och stressade så att jag tappade mjölken. Efter det så kom vi som aldrig in riktigt i det där igen och kurvan började zick-zacka lite.
    Asch, det kommer väl tänkte jag, men nu är hon ju så himla rörlig så kurvan är fortfarande ganska pla, men jag inbillar mig att den kommer börja gå uppåt när man får in lite matrutiner och så - så i sommar ska jag ägna mig åt att utfodra mina barn HELA TIDEN!!

*Hmmm* Märks det att jag har lite ångest kring flickornas klena viktkurvor?
    Tack BVC, Tack Gunhild! Love U all!

Jag är bara en förvirrad liten mamma.
  • dio

Min dotter är 13 månader snart och hon väger 8400 nånting och är 74.5 cm lång, så hon är rätt liten Men hon är ju inte undernärd. Viktkurvan och längdkurvan följer varandra så det är ju bra. Sen är ju varken jag eller hennes far några jättar hehe

• astri

Nej, varken jag eller Erik är ju jättestora heller, men Siri hade en startvikt på 4685 och 54 cm så hon borde rent teoretiskt väga mer än 9,1 och vara 72,5 cm. Men då lärde hon sig rulla, sitta, krypa  på en månad och nu ett par månader senare går hon så hon gör ju av med ganska mycket energi.
    Eftersom hon inte är störst i maten så går hon ju inte helt spikrakt uppåt, men jag tror att om hon slutar amma så kommer hon öka i vikt.

• dio

Lindvi var en liten knodd på 2890 och 47 cm så det är kanske inte så konstigt att hon är rätt liten fortfanarnde

• astri

Men då har hon ju gått upp fint! Eller?

Och man måste ju ta med i beräkningen att flickor faktiskt är smalare och mer finlemmade än pojkar.

*hmmm* Jag säger det till andra, men fattar jag det själv??!

HA! nu är rutschkanan ledig!! Måste springa!

Synes!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!