Inlägg från: Carla82 |Visa alla inlägg
  • Carla82

Au pair...

Jag tycker absolut att hon ska åka...bor själv i Italien men av andra anledningar...om man lär sig språket och hur fort man lär sig det beror helt på en själv...vilka förutsättningar man har, hur intresserad man är och vilka man umgås med. Själv umgås jag bara med italienare vilket gjort att jag lärt mig fort...i början jobbade jag dessutom som barnflicka (i en underbar familj vill jag tillägga...även om jag bodde för mig själv) och med hjälp av barnen lärde jag mig jättesnabbt...de krånglar inte till saker så som många vuxna gör. Förutom språket som definitivt ger en ett försprång när det gäller senare utblidning får man en massa nya erfarenheter. Skolan står som sagt kvar...dessutom är det många gånger bättre att göra nåt annat mellan gymnasiet och högskolan...för att komma bort lite från skolvärlden ett tag och för att skaffa sig erfarenheter...känner ju inte din dotter...men upplever att många jag träffat på när jag studerade på högre nivå hade behövt det där extra året för att "mogna till"...inte negativt menat...Men som någon annan sa måste hon känna själv. Vill tillägga att ett år går hur snabbt som helst!! Vad hon än väljer så önskar jag henne lycka till!

Svar på tråden Au pair...