• Gabbesmamma

Maskara som intte gör svarta ringar under ögonen

Finns det sådan? Tycker att jag ser ut som Dracula, särskillt om det regnar. Har sett en reklam, tror att det är Maybeline.

Era bästa tips tack!

• Svar på tråden Maskara som intte gör svarta ringar under ögonen
  • Lady Tess

Jag har haft två olika mascaror nu! Dom har en borste med "vitt" och en med svart! Priset ligger runt 150:- Men gud vikka ögonfransar man får!

Tips!!!
    Såg på ett sånt där "gör om mej prog." att man ska ha mascara även på ovansidan fransarna! Det gör dom xtra fylliga och tjocka!!

Kram Terese

• MyFine

Rekommenderar Lancômes Hypnose. Den bästa mascaran jag nånsin haft, och då har jag plöjt igenom många märken och prisklasser!

• Poena

Lite saker som är viktigt förutom märket på mascaran

* Byt mascara minst var 3:e månad. Blir den äldre kan den flaga pga det.
    * Har man "feta" fransar (som fett hår) så kan mascaran glida av pga det. Testa att pudra lite på dem innan applicering
    * Tvätta noga bort gammal mascara innan man applicerar ny.

Lancôme tycker jag är suveräna på att göra mascaror som sitter och ej flagar. Även DiorShow från Dior, Magnascopic från Estée Lauder och MaxFactors Sky High Curves tycker jag är bra.

• Mittlillabarn

Håller med om Kanebo 38 grader. Bästa mascaran jag haft. har ögon som lätt tårar sig och speciellt nu under pollensäsong och det är bara "38 grader" som fungerar på mig då.

• Mittlillabarn

Håller med om Kanebo 38 grader. Bästa mascaran jag haft. har ögon som lätt tårar sig och speciellt nu under pollensäsong och det är bara "38 grader" som fungerar på mig då.

• anime

Japp, Kanebo 38 är suverän. Den torkar dock ganska fort och behöver bytas ut. Men det kan det ju vara värt

• Pilgrimka

Alla mascaror från Clinique är toppen!!!
    Jag har en av varje tror jag och får aldrig aldrig ringar runt ögonen

• Shoegal

Det bästa med Kanebo 38 (förrutom att man slipper pandaögon) är att då man tar bort den gör man det lätt med varmt vatten plus att all mascara försvinner verkligen, den liksom smulas av och du har ingen mascara alls kvar runt ögonen. Med de flesta andra mascaror ser jag ut som en panda på morgonen pga mascara som inte riktigt gått bort, hur noga jag än tvättar på kvällen.

• Gabbesmamma

Provade Kanebo 38, det var i alla fall skitläskigt när jag skulle tväta av den, fick dra ut fransarna ordenligt!

• Shoegal

Jag kör varmt vatten på en bomullsrondell och svabbar rejält. Det sista kan man dra av fransarna men det mesta brukar smula av sig.

• Mittlillabarn

Gabbesmamma: jag använder nivea rengöringsgel + varmt vatten, går bort hur enkelt som helst.

• PandaMamma

Då jag under många år tränat mycket och även varit ledare själv har jag inte vågat mig på något annat än vattenfast mascara, är mycket förtjust i Maybilines (oj, undrar om stavningen blev rätt nu...) och använder sedan H&Ms små olje-pads för att ta bort den, Time rengöringsprodukter från apoteket (mousse och ansiktsvatten) och det fungerar jättebra för mig.

Jag funderar på att försöka hitta en vattenlöslig mascara som inte rinner men det är så mycket pyssel om man får för sig att träna, gråta en skvätt eller om linserna krånglar och ögonen börjar rinna, kanske jag ska testa Kanebo 38 om den inte är alltför dyr.

• Gabbesmamma

Kanebo 38 kostar 185 ch 220 för volym varianten.
    Jag har aldrig provat med rengörings medel, är rädd att det kommer att svida. Det är kanske dags att testa.
    För övrigt tycker jag att apotekets grejer är bra.

• PandaMamma

Åh, det var faktiskt inte så farligt dyrt, iofs nästan dubbelt mot vad jag betalar idag men värt att testa när den får såna lovord

De regörningspads med olja som finns på H&M är suveräna och jag har aldrig märkt av något obehag av dem, kanske lite oljerester som jag inte lyckats skölja bort.

Visst har apoteket bra grejor, just nu är jag helt såld på Times serie, verkligen prisvärda och bra saker!

• Carro E

Kanebo 38 var köper ni den??

Jag brukar gå till en hudterapheft *stavning *
    och hon säger att apotekets ansiktstvättar är det dåligaste man kan tvätta hyn med....mycket kemiska medel som gör hyn äldre och skörare säger hon.....
    Men trivs man med en produkt ska man använda den

• monica75

Mary kays mascaror blir man inte svart under ögonen av, dom sitter där dom ska hela dagen.
    Rekomenderar också att använda en remover för ögonen som är utan olja, då slipper mand en där läskiga hinnan för ögonen efteråt.

• PandaMamma

Carro E: det var faktiskt just en hudterapeut som rekommenderade Apotekets serie Time men hon var noga med att säga att det var just den och inte nån annan serie...vad det nu betyder

Svar på tråden Maskara som intte gör svarta ringar under ögonen