• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Minimalla

Kenzie: Korpen har hog platser kvar, de ringde mig igår och frågade om vi ville babysimma till hösten i sandbyhov (vart ligger det?) Jag mailade dem för ett tag sen och fick då som svar att man fick anmäla sitt intresse och då sättas upp på en lista. Men vi går ju på tummelisa nu i ringdansen, så vi ska väl gå kvar där till hösten.

• 1malle

Minimalla:
    Sandbyhov ligger mot eneby, mellan haga o vidablick ungefär.
    Där var ett stort ålderdomshem förr o de har nu byggt om det till lite olika saker.
    Antar att bassängen ligger kvar på samma plast( ) och då ligger den i huset som heter Cedersborg...
    Kör ni bil o är på väg ut mot maxi o har passerat stockholms rondellen så ligger sandbyhov på din vänstra sida, det är även där man kör in...
    Åker du spårvagn så stannar den på rågången o då kommer du "bakvägen" o får gå igenom hela området ner mot Cedersborg...
    Krångligt?

• 1malle

Idag ska Ola få sina första sprutor o jag får lite ångest...
    Har ju inget emot osprutor (diabetiker som jag är) men att se mitt älskade barn få spruta.
    Kommer ihåg när Jonte fick o hur jobbigt jag då tyckte det var...
    Återstår nu alltså å se hur mamma Malin reagerar idag...

Kram alla!

• concordia
    ja hänger gärna med på en fika på fredag! Skrattande

Jaha då stöp planerna för att gå på stan och shoppa i morgon då! Men va konstigt att stan har stängt såg att HC hade öppet mellan 11-16 i fackhandeln..
  • unsan

HC har ALLTID öppet... de har bara stängt 2 dagar om året...

• Kenzie

Tindrande: Ja absolut, gud så mumsigt!

Men då säger vi fika på fredag vid 13?

• concordia
    Ja va inne och kolla Spiralens hemsida! Ledsen Så vi får väl shoppa ikväll istället..

Ja fika 13.00 på fredag blir jätte bra! Skrattande
  • 1malle

Hej alla!
    Gick jättebra o ta spruta idag..
    Lite gnäll innan för han var trött så själva sprutan reagerade han knappt på....
    Och ökat i vikt hade han gjort, även om han ligger lite under kurvan så följer han ju sin egen kurva....Min lill-kille

• Minimalla
    1malle, skönt att höra att det gick bra idag. Vi ska ta sprutan på tisdag, precis som du så är jag ganska så nervös nu innan...

Sushi och fika på fredag låter ju lockande... eventuellt ska vi till linköping och hälsa på en nykommen liten bebis, men annars hakar jag gärna på. Jag avvaktar lite om det är ok...
Svar på tråden Norrköpingstråden del 7