• sabia

hej, varför de å inte oss?

jag har en väninna som är gravid i 23 v. sedan hon berättade för mig att hon blev gravid har det blivit så svårt för mig att umgås med henne. det har blivit så jobbigt att jag har slutat ringa henne helt hållet. det är som om jag känner mig så misslyckat så kvinna.vi hade planerat att vi skulle bli gravida samtidigt, men nu är hon gravid å inte jag. jag har försökt sedan oktober med hormoner å allt. en misslyckade ivf. jag tycker att det är så orättvisst för att jag har försökt total i fem år å ingenting händer medans hon har bara bestämt sig för att stuta använda kodom å så blev hon gravid samma månaden. åhhhhhhh är såååååååååååå ledsen på mig själv för att jag inte kan glädjas över andra människor. är det något fel på mig?

• Svar på tråden hej, varför de å inte oss?
  • sabia

hej
    seta.
    det går inte att förklara för henne. de få gånger som jag försökt att säga till henne hur jag mådde då sa hon att jag kansker inte hade försökt tillräkligt för att nu när hon blev gravid vet läser hon mycket om allt så rör sig om graviditet. jag försökt förklara för henne att en del kvinnor har lätt att bli gravida medans en del kämpa ganska länge å att kanske de aldrig lyckas. å jag sa att jag är kanske en av de kvinnorna som kansker aldrig kommer att bli gravid.

• sabia

hej Birsen:
    det är sant det du säger de som har gått igenom den proceduren verka glömma hur jobbit det är. jag börja drar mig undan alla å allt. jag brukade gå i kyrka varja söndagen, men nu för tiden har jag slutat att gå dit. eftersom alla tjejer som går dit har barn eller är gravida. när Gudtjäns är slut så bruka de sitta där å ta en fika då börja alla prata om sina barn å jag känner mig så utanför. då kommer de kommetarer när ska du skaffa barn? tiden går skynda dig. å jag blir så ledsen. jag går därifrån så tom. jag minskade mer å mer att gå dit till slut går jag inte alls.

• sabia

hej Birsen igen:
    det som gör mig mest sur angående den här tjejen som är gravid nu det är inte att hon är gravid, det är bara att hon tror att hon är bättre än många av oss. bara för att hon är gravid så säger hon att hon går runt vet så mycket om graviditet det gör mig så arg, eller när hon säger att så fort barnet är född då ska hon fryga till ett varmt land. förlåt jag kansker är så avundsjuk att håller på att dö.

• sabia

sitter här nu å fick tårar.det är det som är så jobbigt. jag har redan tagit avstånd från henne för att se om jag mår bättre. en del säger att jag ta avstånd för att jag är så avundsjuk att jag inte kan se henne gravid, ok. det kanske är sant det de säger det. men å andra sidan förstår jag ingenting Varför HON å inte jag???????
    åhh förlåt. Birsen jag mår så piss. missuppfattar mig inte. jag är glad för hennes skull. det kanske är hennes atytud som gör mig förbannad. alla mina bästa vänner har barn å jag har inte speciell jobbit att träffa de. jag älskar deras barn å de älskar mig. agående den här tjejen så är det så att vi inte har känt varandra så länge.

• sabia

ja, jag ska fortsätta med behandlingen, men jag vet när.
    kansker i juni om jag har blivit bättre från min magen. jag fick avbryta behandling i mars. jag har fem ägg i frysen där på huddingsjukhus. å så har vi en till gratis eller via landsting. men du vet tiden går å det verka som om ingenting händer. tiden verka gått å för varje dag som går jag blir mer å mer frusterad. jag önskar dig lycka till. å jag hoppas att det går bra för dig med.
    krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

• sabia

när jag började då var jag i samma ålder som du är nu. å nu har jag hunnit blir 33. det känns så hopplöst att vi inte kan påverka någonting. det enda vi kan göra är bara gå å vänta.å då undrar jag vänta på vådå? har Gud redan bestämt att jag inte ska ha barn? jag önskar att han ge mig bättre förståelse för mig.för att jag vill inte blir biter. krammmmmmmm

• sabia

hej yrslan:
    jag ta inte något över min väninna. om du sulle höra hennes gnäll å höra hur spydig hon är eller låter, då skulle du förstår mig. jag pratar mycket med min man, när jag får mens varjer månader å gråter då är det han som trösta mig. som sagt jag har vänner som har barn å som jag inte upplever som jobbigt att träffa de. det känns bra när jag umgås med de. så snälla du missförstår mig inte. hon kan inte var min väninna för livet. kram

• sabia

hej fruj:
    så kan det kännas för mig å massa andra härinne. alla vi har såna dagar ibland. det är precis som du säger. det verka som de vågar inte ta diskussionermed oss längre. de frågar ingenting. men vi måste höra de hela tiden om allt. jag frågade en gång om hon var glad för att hon blev gravid då svarade hon så spydigt, glad å glad. jag blev så ledsen att jag avlutade samtal med henne på en gång.

• sabia

HEj lilla Ior:
    just nu håller jag på att bearbetar den sorgen som jag bär inom mig. jag försöker sakta, men säkert att ta kontakt med min väninna igen. Det var en tid som jag mådde så dåligt att jag bara stängde alla ute, å jag var bara för mig själv. just försöker jag intala mig själv att jag inte är så misslyckade som jag trodde. jag försöker sakta å smärtsamt att ta mig fram. å detta känns rätt skönt.
    TA VÄL HAND OM ER.
    TACK FÖR ATT NI FINNS............

Svar på tråden hej, varför de å inte oss?