-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Fun light lr " vanlig" saft?
-
Attans, det blidde toksnurrigt..
Sry min första omröstning.. =) -
Vanlig saft..
-
röstade på vanlig saft men det är inte aspartanen som gör dom vilda det är sockret. aspartam är ju canserframkallande därför inte mina barn får det
-
VANLIG SAFT!!!!!!!
Helst hemma gjord flädersaft eller blåbär -
Mitt barn får inte saft. Skulle jag ge honom saft skulle det bli med vanligt socker, mest för att jag själv tycker det är äckligt med de flesta sötningsmedel som inte är vanligt socker.
-
De dricker inte saft. Inte juice heller. Själv får jag andningsbesvär av Fun Light så det kommer inte innanför dörren här.
-
tokvilda vet jag inte om dom blir? Men det är ju farligare med aspartam än med socker så då ger jag heldre vanlig saft... om jag måste ge saft... men här blir det fruktjuice :D Med BARA frukt
-
Det är ytterst sällan mina barn får saft, men då brukar det bli vanlig sådan. Ibland slinker det dock in nån sockerfri. Fast å andra sidan så kanske vi köper 4 flaskor saft per år, så jag tror inte det är nån fara åt nåt håll.
-
Ingetdera. vatten eller mjölk ska det vara.
Saft är socker och sötningsmedel är inte något man vill utsätta sina barn för. -
Hemma är det väldigt sällan de får saft och får de det ska det vara "riktig" saft.
Däremot händer det ibland att jag själv dricker Fun Light, men aldrig att jag skulle ge den till barnen.