• octagon

Känslan att bli pappa

Känslan måste vara otrolig för er som planerat och fått ett barn.
    Men vad är det första som rör sig i huvudet när flickvännen berättar att hon är gravid? Får man panik, glädjeskutt, blir svimfärdig eller bara stum?.
    Jag har försökt sätta mig in i olika scenarior, men det är omöjligt att veta hur man kommer bete sig när den dagen kommer.

Hoppas att jag kommer att få uppleva den dagen.

• Svar på tråden Känslan att bli pappa
  • FriSjäl

men det har ju verkligen varit en känslomässig resa. men så super häftigt . att de skulle vara så här hadde jag inte räknat med .

• Micke Geting

Stort grattis till grabben.

• Fixxen

Tjenare...

FriSjäl: Ett stort Grattis till er och all lycka framöver
    Måste vara en härlig känsla...
    Mvh, Danne.

• Micke Geting

Nu blir man ju nästan lite avundsjuk när gubbarna här blir Pappor på löpande band. ;)

• Fixxen

Micke Geting: Klart man är avundsjuk på alla som får sina kids... Ni är då ca 20 veckor före gummsan min och mig iaf... Så vi har lite längre väntan vi.
    Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge

Hur kändes det att få gå på UL och "se" att det ligger en bebis i magen?

• Tvillingfarsa

Helt jäkla skadat kändes det för mig i varje fall.

Ännu mer eftersom det visa sig att det låg två där. När det dök upp två runda cirklar på skärmen så tappa jag hakan.

För övrigt anser jag att 5mm bör hyllas
  • Micke Geting

Jag tycker snarare att när jag väntar på något gott så väntar jag alltid för länge. ;)

Jag tyckte det var kul med först UL. Lite mallig var jag nog när jag gick därifrån.
    UL är dock inte någonting i jämförelse men de buffar och sparkar man känner genom magen nu. Det är grymmare och för mig betydligt mer ett bevis på det faktiskt är en liten varels där inne som snart ska ut.

• FriSjäl

jag var också lite mallig och stolt när vi åkte från UL, Men det var inget mot vad jag kände timmarna efter förlossningen jag ville visa hela världen mitt underverk. jag tror att jag skickade ca 100 mms . eller vad snackar jag om så är det ju fortfarande. Jag är så glad och tacksamm trots att jag just har bytt blöja och bara sovit 2-3 timmar. hel skumt... jag brukar vara en grinig jävel i vanliga fall om jag inte får sömmn. det är ju bara att hoppas att det håller i sig. ha de gott tills vidare nu ska jag försöka sova igen

• skruttensfar

hej.
    min tjej är nu i vecka 26 och jag kommer ihåg precis när och hur det kändes, det var framför tv:n i våran sköna soffa och hon kom ut från badrummet och hade en konstig min på ansiktet. ungefär som hon svalt all tandkräm, men så var det inte :). jag är gravid säger hon och jag kände hur hjärtat började slå 48 extra varv och... men till min stora förvånging så blev jag den gladaste killen i hela universum och är fortfarande den gladaste killen. jag går som på ett rus hela tiden, mycket märkligt men underbart!!! :) UL var också en trevlig upplevelse, men som nämnts innan så är det ju inget jämfört med vad man känner om kvällarna nu när barnet sparkar som ihärdigast!!!

• Tomas79

Jag studsade ur soffan medans stina satt lugnt och kollade på plusset.. Den bästa känslan var att hålla sitt egna barn för första gången när det kommit ut..

• ekkoren

Häftig känsla och lite otroligt. tar ett tag innan man fattade att man skulle bli pappa.

Svar på tråden Känslan att bli pappa