• Wagram

Jag är så dålig på engelska.

Bigmom: Forlat, men kunde inte lata bli att le at att nagon som har ett engelskt ord som nick sager sig inte kunna engelska

Ts: Haller med om vad nagon sa har tidigare, att det ar jattebra att tillbringa lite till i ett engelsktsprakigt land, men det viktigaste da ar att VAGA prata och strunta i om det blir lite fel. Helst skall man forsoka omge sig med manniskor som bara pratar engelska, inga svensktalande sa att man inte kan fuska!

Under tiden kan det naturligtvis hjalpa att ta kurser, forsok hitta nagon som ar inriktad pa kommunikation/sprakfardighet och inte sa mycket pa grammatik om det ar tala du vill lara dig. Filmer som nagon foreslagit ar ett jattebra satt ocksa, eftersom man kan se det de pratar om samtidigt som de sager ordet.

Lycka till!

• Wagram

Ville bara tillagga, att precis det Angels pratar om ofta ar det verkliga problemet: Att man inte vagar prata av radsla for att det blir fel. Det spelar val ingen roll om det bli lite fel, huvudsaken ar att man kan gora sig forstadd! Det ar vad jag forsoker lara mina elever varje dag (fast det da ror sig om franska).

Svar på tråden Jag är så dålig på engelska.