• Kanelflicka

för dyr förlovningsring?

Jag tänker så:det är ok att köpa en ring för 1000, 5000, 12 000 eller för 2 500 000 kronor om ens egen ekonomi klarar av det.

Din pojkväns reaktion säger till mig att 12.000 var kanske inte riktigt vad han anser vara rimligt för en förlovningsring.
    Detta tyder på att ni har rätt så olika inställningar till er akonomi och det borde ni prata om innan ni förlovar er.

• Kanelflicka

TS, som sagt, det spelar ingen roll om du vill och kan betala för ringen själv. Det som är viktigt i den här situationen är att din pojkvän bler upprörd och tänker väldigt annorlunda än vad du gär i den här situationen.

Bär du säger att du vill köpa en ring för 12.000 då skickar du ut vissa signaler till honom. Jah förstår om han blir rädd. Han kanske tänker : Idag än ring för 12.000, imorgon ett armband för 18.000? " . Det är möjligt att han tolkar ditt bettendet som slösaktigt och blir därför orolig över hur ni kommer gemensamt sköta er ekonomi i framtiden.

• Kanelflicka

Jag förstår inte varför ni retar er på priset? Alla köper det som de anser att de har råd med, eller hur? TS anser att hon har råd att betal 12.000 ..ska hon låta bli att göra det bara för att det finns billigare?

(Det att hennes man inte tycker att de har råd är helt annan historia)

Svar på tråden för dyr förlovningsring?