• ShjärtaM

för dyr förlovningsring?

Förlovningsringen brukar väl enligt vår tradition vara den som är billigare, kanske vill han att ni ska ha släta ringar båda två som liknar varandras?

Angående kostnaden, visst är det inte så mycket utslaget på 70 år, men din kille verkar inte känna att ni har de pengarna? Trist att man ska tjuras och vara oense om en så otroligt rolig sak som att förlova sig. Vad är det som gör att du vill ha just den ringen? Försök motivera för honom... så kanske han förstår bättre?

• ShjärtaM

Tänkt efter vilken vigselring du vill ha, tar du en enklare förlovningsring är det lättare att välja bland alla modeller sedan för att skapa en fin kombination.

• ShjärtaM

Tycker personligen inte att man betalar sin egen ring själv... det är ju lite skumt! Då är det ju som vilket smycke som helst, inte en förlovningsring.

Vi har betalt alla våra ringar tillsammans, eftersom vi har gemensam ekonomi, så jag har väl betalt på mina med.

• ShjärtaM

Vad tusan? Vem parar samman folk för att de har likadana ringar? Var det sämsta argumentet jag hört! Jag och min sambo har inte alls lika ringar... Varför skulle vi, ringarna ska ju passa oss och det är bara en symbol... inte för att folk ska kolla på våra fingrar och säga... jaha, det är ni två som är tilllsammans? Det märker väl folk ändå!!!

• ShjärtaM

Hoppas det löser sig! Dyr smak har ingenting med att man älskar sin blivande man mindre... mina ringar kostar tillsammans ca 35 000 och hans ring 14 000. Vi älskar varann väldigt mycket, men vi har prioriterat ringarna högt!

• ShjärtaM

Vi ser det precis tvärt om, vi sparar resan till senare och lägger pengar på de ringar vi ska bära resten av livet just nu! Det är ju trots allt något bestående, som alltid kommer finnas kvar, som en påminnelse och en symbol för vad man lovat varandra!

• ShjärtaM

Håller med new york brud! Man ska ha en ring man trivs med, det är faktiskt väldigt viktigt!!

TS har dessutom inte sagt att hon vill resa, så vadan detta med resor hit och dit?

• ShjärtaM

Förlovning = kommande giftermål!

Vad tusan är det med dagens människor? Att förlova sig flera gånger och ta lätt på det tycker jag är att smutskasta den kärlek som det BORDE betyda när man förlovar sig, att man planerar sin famtid ihop!

Svar på tråden för dyr förlovningsring?