• AHöst

för dyr förlovningsring?

TS - jag tycker ocksa att kostnaden av ringen egentligen ar ovasentlig. Men uppenbarligen har du och din sambo lite olika syn pa ekonomi och prioriteringar och det kan vara en god ide' som kanelflicka sager att prata igenom det innan ni forlovar er. Olika syn pa pengar kan vara otroligt jobbigt att dividera om i ett forhallande.

Jag tycker aven att vad andra sagt om att fundera over och diskutera kostnaden av vigselringen ar en bra ide'. Likasa att aven om du ar beredd att betala for ringen sa hjalper inte det utsprungsproblemet med era olika syner pa pengar och prioritet. Men om ni pratar mer om det sa kanske han kan se din sida av saken ocksa.

Men det jag reagerade Mest pa nar jag laste dina inlagg i borjan var nar du skrev: "Jag tror inte han vill att jag ska säga till folk (min familj) att jag betalat min ring själv även om han aldrig skulle erkänna det." Jag kanske ar alldeles ute och cyklar, men med den meningen sa kan man ana att ett problem kanske ar att du och din familj ar lite mer vana vid att ha pengar tillrackligt, an vad han ar. Och det som gor honom sarad och upprord nu ar kanske att han kanner att han inte racker till? Bara en fundering.

• AHöst

Vad bra. Med ett ordentligt prat sa ska ni nog kunna reda ut det sa att bada blir nojda. Men tank ap vad kanelflickan sa. Jag lever sjlav med en make som ar lite mer pengamedveten an mig sjalv. Det ar lite balansgang.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?