• ACKAN

för dyr förlovningsring?

Har inte läst hela tråden, men ska man förlova sig så förutsätter jag absolut att man ska välja en ring som man tycker om oavsett priset.
    Förlovning ska man ju egentligen bara göra en gång i livet, så varför inte slå till med en snygg ring..
    Min kostade bara 1800:- men jag tycker fortfarande att den är jättefin 7,5 år senare.

Men prislappen spelar mindre roll tycker jag, ringen är det viktigaste

• ACKAN
    Anonym (7000 kr) skrev 2006-05-02 00:18:47 följande:
    Måste tillägga att jag tycker att det är konstigt att så många tycker att det är helt ok att lägga massor av pengar på resor och tekniska prylar som TV-apparater och bilar, men när det handlar om något som man ska bära resten av livet så blir man helt plötsligt ifrågasatt?Heja ts!
    Helt rätt! Håller med dig till 100%
  • ACKAN
    Anonym (kär) skrev 2006-05-02 14:07:52 följande:
    Jag köper billiga ringar för jag vet att förlovar sig gör man många gånger i livet. Själv är jag inne på min nionde förlovning.
    Oj.. Hur lång tid är ni tilsammans innan ni förlovar er?
  • ACKAN

Jag som nästan skäms för att jag har varit förlovad 2 ggr...

Men den första förlovningen kom som en överraskning på min 20 årsdag, så jag visste knappt in eller ut. Inget som vi disskuterat innan. Tyvärr blev den satt på mitt finger vilket jag ångrar idag. Hade jag inte blivit så chockad hade jag sagt nej.. Bröt förlovningen efter bara 1 månad.

Andra förlovningen planerade jag och min man ihop, även om vi förlovade oss efter bara 6 månader så kändes det rätt.
    Har varit tillsammans i 8 år nu och gifta i 1 år snart

• ACKAN
    Anonym (???) skrev 2006-05-02 17:37:37 följande:
    12000??Herregud, nöjer du dej inte med mindre eller surar han bara för att du vill HA en ring för 12000? Nöjer du dej inte md mindre så tycker jag nästan att du är en snorunge =)Min sambo hade nog bara skrattat och gått vidare om jag ville ha en ring för 12000. Då hade jag nog fått va utan förlovning oxå för den delen....Vill du ha ett stort flåådigt bröllop oxå?
    Förutfattade meningar?
    Varför måste det vara ett flåådigt bröllop bara för att man fastnat för en ring för 12000:-
    Klart man ska ha en ring man tycker om.. Man ska ju trots allt ha den på fingret ex antal år
Svar på tråden för dyr förlovningsring?