• nattinattio

för dyr förlovningsring?

tycker oxå att det låter som pris på en vigselring...
    har man massa pengar så spelar det naturligtvis ingen roll.. fast å andra sidan då vill man ha ännu dyrare...
    alltså har han friat att ni redan är i full gång med att planera giftemålet så ja då kan jag kanske ha överseende med priset fast det lät mycket för förlovningsring!

• nattinattio

nej vigselringen behöver inte vara dyrare men det är mer vanligt att den är det, har nån hört ens någon som skulle ha dyrare förlovningsring å sedan vigselringen i budget variant ?

• nattinattio

Anonym, mina ringar är oxå i samma pris klass,
    men som sagt det brukar ju inte vara vanligt att vigsel ringen skulle vara budgetvariant..å andra sidan inte heller att man jämför ring med badkar

• nattinattio

det handlar nog mer om synen på själva förlovningen? jag känner ingen som tycker förlovning är nått märkvärdigt i sverige i dag, många förstår inte ens innebörden av den...
    Många förlovar sig utan att gifta sig eller separerar innan de gift sig...

• nattinattio

fattar inte hur ni som slår ut summorna på 70 år tänker egentligen, inte dyrt då? alltså får kvinnan inget annat på de 70 åren ???

• nattinattio

har ts ens nämt vad vigselringen skall/får kosta?

• nattinattio

visst kan jag oxå få riktigt dyra smycken men då för att han vill ge mig de inte blir tvigad till det...

• nattinattio

vora två vuvvar kostar 20 000,- st, ringarna bara några tusen styck...

• nattinattio

förövrigt "kostade" vårt barn runt 100 000,-... (ivf)

Svar på tråden för dyr förlovningsring?