• Pikku Enkeli

för dyr förlovningsring?

"Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak?"

Jodå! Par har bråkat om värre saker, men är ändå rätt för varandra! 12'000kr är MYCKET pengar för mig och din pojkvän kanske tycker samma sak. Jag personligen skulle ha svårt att köpa ringar för de pengarna, jag är mer inne på budgetvarianter i titan med guldinslag, för det symboliska i ringarna går inte att köpa för pengar. De tusenlappar som man inte lägger på ringarna kan man göra annat roligt för..

• Pikku Enkeli

"Och bara för att en ring kostar 12000 kr, vad är det som utesluter att de skulle kunna åka på resa också?"

Jag sa aldrig att det ena utesluter det andra för TS.. Har inte insyn i hennes ekonomi.. Baserade mitt inlägg på sådant jag vet, till exempel att jag personligen inte skulle ha råd med både den ringen och en resa. Har iofs inte ens råd med en sån ring.

• Pikku Enkeli

Om Pistou syftar på mig bland annat så är mitt svar detta: datorn, ja, utan den kan jag inte plugga. Bilen, ja, utan den kan sambon inte pendla. Och dessutom förfasar jag mig inte över tanken på att lägga ned över en tusenlapp på ring. Skrev att det symboliska värdet är mer betydande för mig och då kan ringen lika gärna vara billig.

• Pikku Enkeli

"Jag köper billiga ringar för jag vet att förlovar sig gör man många gånger i livet. Själv är jag inne på min nionde förlovninG."

Oj shit?! Vad betyder förlovning för dig??

• Pikku Enkeli

kanelflicka:
    Om jag inte har blivit totalt illeterat över en natt så lyder TS rubrik: "för dyr förlovningsring?" sedan fortsätter hon: "I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker". Så att folk skriver om priset kan bero på rubriken..

Svar på tråden för dyr förlovningsring?