Inlägg från: Kaosspassageraren |Visa alla inlägg
  • Kaosspassageraren

för dyr förlovningsring?

Nu har jag bara läst lite i början och lite i slutet av tråden, men jag blir förvånad över hur fasta uppfattningar det finns om hur det ska vara.

För det första är väl den gamla svenska traditionen två släta guldringar till kvinnan eller? Så det faktum att många av oss har glitter i vigselringen är väl ett precis lika stort avsteg från ngn slags tradition som det TS vill göra?

Sedan har alla olika ekonomi. Om man har råd och inte äventyrar buffertar och annat tycker jag att man ska köpa det man vill ha. Nu har ju TS + pojkvän ett problem att de inte tycker likadant och det måste naturligtvis lösas. TS, har du lyckats få reda på varför? Blev han besviken när han hörde att du ville ha en ring han inte kunde köpa själv, han kanske hade en helt annan bild av hur det skulle vara? Jag hoppas att ni hittar en lösning som passar er båda. Som vissa har föreslagit, kolla om ni kan låta göra samma ring billigare. Min (vigsel)ring kostade en riktigt fet summa där jag såg den första gången, men när jag gick direkt till en guldsmed fick jag den för knappt halva priset, och då var diamantkvaliteten samma goda! Guldsmedens sakkunskap bidrog dessutom till vissa förbättringar som gjorde att ringen blev ännu snyggare. Självklart betalade jag en del av ringen själv, precis som vi delade på alla andra bröllopskostader, min man och jag.

Man får ha en dyr ring om man vill, har råd och tycker att det är snyggt. Jag är glad varje dag åt min, känner mig välklädd med den på och både jag och min man är lyckliga över att ngt så vackert symboliserar vår relation. T.ex. min mamma tycker ringen är alldeles för mycket, så min uppfattning är ju inte objektiv. Icke desto mindre är det min uppfattning och det är ju den enda man har.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?