• Noran

för dyr förlovningsring?

12 00 är ju jättemycket. Tänk om du tappar den. Eller tappar nån sten. Och vad ska vigselringen kosta?? Jag kan förstå att han blir sur!

• Noran

Har inte ens tänkt tanken att man skulle försäkra en ring. Tycker i alla fall att det är helt galet. TV:n springer man ju inte omkring med varje dag.

• Noran

Har man gott om pengar kan man kanske köpa så dyr, men jag tycker inte att det är nåt som är normalt, och därför tycker jag att du ska förstå att din sambo inte vill.

• Noran

Klart jag bestämmer vad som är normalt

Den kan väl vara värd det för dig, men du kan inte för vänta dig att din sambo tycker att den är värd det.

Om han vill köpa en tv (eller ett badkar) för 20 000 och du tycker att det är orilmigt mycket så kan han kanske göra det för sina pengar. (Har ni gemensam ekonomi får ni ju kompromissa.) Men en förlovningsring tycker jag är en annan sak. Blir konstigt om du säger "Jaha, då köper jag den själv" Då är det bättre att du köper en egen ring som inte är en förlovningsring till dig själv.

• Noran

Betala den själv är väl inte konstigt. Om ringarna nu kostar olika mycket. Eller om du råkar ha mer pengar just nu. Jag bara tog för givet att det var något man bestämde tillsammans. När vi förlovade oss tänkte jag inte tanken att vi skulle ha olika ringar. Det är möjligt att hans kostade mer eftersom den är större, men det är klart jag betlade hälften i alla fall. Det är nog bara jag som inte tänkt så långt.

I många länder får ju bara tjejen förlovningsring och sen får båda vigselningar.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?