• SysterHedvig

för dyr förlovningsring?

TS: min ring gick på 12000 faktiskt - dyr metall :) Och jag resonerar som du, den ska sitta på fingret i resten av livet, varför är den då inte värd de pengarna om man verkligen trivs med den? Och när vi förlovar er tar ni ju ytterliager ett steg till ett liv ihop, vilket även innebär att man hjälper varandra med pengar för ringar t.ex...

Jag och fästmannen plusade ihop summan av våra ringar och delade på kostnaden rakt av.

• SysterHedvig

Det är lustigt, jag är student med lån och bidrag, fästmannen arbetar. Men vi hade ändå råd med våra ringar då vi sparat pengar till dem. Vi visste vad för typ vi ville ha och hur de såg ut, så vi gick till en smed som tillverkade dem åt oss i platina. Urtjusiga och i alla fall för mig en symbol att det är bara han och jag.

TS skitsamma att andra tycker det är mycket pengar :) Man prioriterar olika och att vissa vill uppleva saker för pengar betyder inte att det är fel att lägga dem på ett smycke som ska representera er livslånga kärlek. Har ni snackat om saken nu alls?

• SysterHedvig

Eller så sparar de till något som betyder något för dem? :P Jisses. Tappa inte fokus på vad ts fråga var från första början.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?