för dyr förlovningsring?
för det första tycker jag det är skrämmande att så många tycker att det är mannens reaktion som ska gälla... om hon vill ha en ring för 12000 och han tycker att det är för dyrt så är det automatiskt han som har rätt och hon som har fel?!
jag skulle inte vilja bråka mig till en ring som min man tyckte var för dyr... men samtidigt vet jag att vi förstår varandra när det gäller sån't här. vi litar lixom på varandra. vi köpte förlovningsringar för någon tusenlapp/styck (släta i vitt guld). när det var dax för bröllop tyckte vi inte att vi hade så mycket pengar, pluggade båda två...så det blev en vigselring som nog var billigare än förlovningsringarna. ojjj vad jag ångrade det. inte för PENGARNA i sig utan för att jag kände att vi borde ha satsat på något så viktigt som vårt bröllop och vigselring. det där gnagde mig... och efter något år när ekonomin var bättre igen föreslog faktiskt min man att vi skulle byta ut ringen. jag har naturligtvis sparat den första vigselringen, det är ju den som är "äkta" men har idag en jättevacker ring för betydligt mer pengar som han köpte och valde åt mig...
ts, känner du redan nu att du får svårt att leva med någon annan ring så kommer det bara att eskalera. och att din man skulle vara rädd för frågan om vem som betalt... frågar er omgivning er sån't? skulle faktiskt bli lite förnärmad om någon frågade vad min ring kostade och vem som betalt den.... ingen frågar ju min man vad hans tag heuer klocka kostat..och om det är han eller jag som pröjsat.