• Flix

Skriva c-uppsats själv? Går det?

Hej,

Snart ska jag skriva mitt exjobb, men vet inte om jg jittar någon att skriva med, jag läser till Sjuksköterska.

Ni som har skivit själva hur har det gått? Känner mig nervös för att bli tvungen att skriva själv, har hört att det ska vara svårt.

-Nervös mamma

• Svar på tråden Skriva c-uppsats själv? Går det?
  • plauden

Jag har ännu inte skrivit C-uppsats (håller som bäst på med B-uppsatsen, som jag skriver själv)

Men jag är inte så förtjust i grupparbeten, och har också funderat på om det går att skriva C själv. Så jag puffar lite..

• Piri

Jag har skrivit både C- och D-uppsats själv och föredrar helt klart att skriva tillsammans med någon. Det ÄR fullt möjligt att skriva själv men mig passar det bättre att "grupparbeta". De gånger jag skrivit själv har handledaren verkligen varit till stor hjälp.

• thelsa

Jag föredrar att skriva själv, har skrivit C-uppsats själv. Det gick utmärkt, jobbade mest hemmifrån eftersom det var ungefär samtidigt som jag fick barn.. Så visst går det, man får ha lite mer disciplin bara!

• thelsa

Jag föredrar att skriva själv, har skrivit C-uppsats själv. Det gick utmärkt, jobbade mest hemmifrån eftersom det var ungefär samtidigt som jag fick barn.. Så visst går det, man får ha lite mer disciplin bara!

• thelsa

• plauden

Thelsa: Det låter ju fint! Vad skrev du om, och i vilket ämne?

• Flix

Hur känns det att opponera ensam på någon annan?(antar att man gör det om man skriver själv?

Min programansvarige rekomenderar starkt att man skriver två stycken, jag vill också göra det, men känner ingen i klassen eftersom jag haft ett uppehåll på ett år.

• Ploppan80

Hej! läser iofs inte till sjuksköterska, men håller på med min b-uppsats. Skriver med en tjej till, men det var helt frivilligt om man ville skriva själv eller inte. En del skriver bättre själva, andra inte. Fördelen om du skriver själv e ju att du kan lägga upp arbetet själv å skriva hemifrån. Men det e ju upp till vår å en. Lycka till!

• Miss Cee

Jag skrev C-uppsatsen själv och det var inga problem.

Det är sååå skönt att kunna jobba när man själv vill/kan och inte ha dåligt samvete för att den andre gör mera, eller känna att man får dra ett större lass. Man behöver inte jämka med någon annan och kan inrikta sig på exakt det man själv tycker är intressant.

Nackdelen är att man måste vara mera fokuserad och tvinga sig att jobba.

Sen kan det vara bra att ha ett samarbete med någon annan, äve om man skriver själv. Hitta någon annan på samma utbildning som du gillar, så kan ni hjälpas åt att pusha varandra, muntra upp och läsa varandras texter. Som en extra handledare! Så har vi gjort! många gånger är det till stor hjälp att bara få lufta sina tankar med någon annan, och att göra det med en kompis är lite mindre prestige än med en handledare.

Inte minst så känns det hystersiskt bra efteråt att veta att det är JAG som skrivit den här uppsatsen, det är JAG som ensam gjort mig förtjänat av det här betyget. Man får ett riktigt bra kvitto på sin kompetens som är jätteskönt att ha =)

• elims

Föedrar att skriva själv, tycker inte det är så svårt, bara man är lite disicplinerad. Har tyvärr mestadels haft dåliga erfarenheter från grupparbeten på universitetet så jag föedrar att skriva själv eftersom då är det enbart jag själv som är ansvarig för arbetsplaneringen och utförandet, när och hur jag ska skriva.
    Fördelen med att skriva tillsammans, förutsatt att man hamnar med någon som tänker som en själv och vill samma sak, är väl att man pushar varandra framåt så att saker faktiskt blir gjorda i tid. Dessutom kan man bolla idéer med varandra på ett helt annat sätt.

Svar på tråden Skriva c-uppsats själv? Går det?