Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

"Stog" finns ej....

stog
    ända
    igentligen

entrecote
    bordeaux
    peugot

konstigt att man inte lär sig de användbara orden....

• vadskajaghetadå

angel med kevin> jag håller med lite..jag tycker synd om alfabetiker och det är många som "klagar" här på familjeliv..
    häregud min syrra skulle bli mobbad här...

även om det sägs med lite humor vad jag försår

• vadskajaghetadå

okunskap skule jag inte tycka det är..snarare analfabet eller kanske haft det så svårt i skolan att man inte orkat läare sig..

min syrras pojke kan inte läsa eller skriva nu och han gräver ner sig..han säger att han är sämst, att han är så jäkla DUM och korkad..han fick gå om en klass..hans syrra hade sett han stå bakom en buska..min syrra blev lite halvt mobbad i skolan..de satte henne i en särskoleklass för att hon hade svårt med stavningen...

jag lärde mig läsa o skriva när jag var 4 år...varken mamma eller pappa är dåliga på stavning..men jag tror att hon hade det så tufft så hon aldrig orkade lära sig stava ordentligt..

analfabeter eller dålig skolgång, dålig undervisning...jag ser "dom" inte som dumma allafall

• vadskajaghetadå

och skulle aldrig reta upp mig på dom...det vimmlar av analfabeter

• vadskajaghetadå

nåt man kan klaga på är slarv med tangentbordet..läser jag mina inlägg hitatr jag massa slarvfel..hela tiden!!

skule, läare, buska, alfabetiker etc...

• vadskajaghetadå

jag skulle inte kalla en analfabet okunnig men men..jag kan inget om det kanske går det att ge hjälp till dom så att dom lär sig fint..

okunning gillar jag inte för om man har ett slags handikap är man kanske så kunnig man kan bli..

det är nog lätt för barn att känna sig dumma och syrrans pojk kanske försökt hänga med, han kanske har koncentrationssvårigeter att döma av hans sätt att vara också..nu fick han det bekräftat "alla har sett att jag inte kan läsa och nu får jag gå om" och känner sig ännu dummare..

fattar inte att man låter barn gå om..bättre att skjuta till med resurser istället

• vadskajaghetadå

jag trodde man föddes som analfabet?

jag har ärligt ingen aning så det är bra om ni talar om det så jag vet..

trodde man föddes med olika grader..vissa har svårare och måste memorera språk,stavning etc på ett annorlundare sätt...och vissa trodde jag inte kunde lära sig bli kunniga...om vi nu ska använda dom orden

• vadskajaghetadå

jag kanske skulle sagt att ingen i denna tråd skrivit att nån är dum..

att jag tolkat det så..bara att folk "klagar" så mycket på felstavningar på familjeliv och jag hittar inget alls fel med din rubrik marina...

jag ville bara säga det men kanske skulle skapat en ny tråd..

• vadskajaghetadå

jag började bara skriva och diskutera det eftersom jag kom o tänka på det via denna tråd eftersom vi pratar om språk...sorry..:)

• vadskajaghetadå

det var väl efter alla irritationer jag läst här på FL ang rättstavning jag tog upp ordet dum...sen dök det upp en tråd så var jag klumpig o tog upp det här

• vadskajaghetadå

ja jag menade dyslekteriskier

• vadskajaghetadå

nyss när jag stog och kokade majskolvar såg jag att jag inte hade en ända smörklutt kvar, fast jag igentligen skulle kunna springa ner och handla..

• vadskajaghetadå

hur länge ska man koka dom föresten nån som vet?

• vadskajaghetadå

förästen..alldrig, kokka, tänk om ord stavades som dom uttalas...

snacka om att det måste vara svårt för invandrare

• vadskajaghetadå

nä kokka kan det inte bli det säger inte jag allafall..koka..jo som det låter..

nej nu ger jag mig..ser en ganska tydlig pik här att ingen tyckte jag var rolig..*skrattar med mig själv*

• vadskajaghetadå

finns 3 fel i inlägg 23:40...

var meningen med inlägget ha ha

• vadskajaghetadå

är väl samma sak ?

• vadskajaghetadå

nej nu ska jag vara tyst så ingen tror jag diskriminerar snoppar

Svar på tråden "Stog" finns ej....