• Soffepropp

"Mongo i huvudet"

Ahh.. Jag vet att det är ett uttryck som folk använder utan att tänka på ved det egentligen betyder, men jag kan verkligen bli galen av det! ( som så mycket annat iof...=))
    Läste i en tråd att TS Blev "helt mongo i huvudet" av något och jag fick hålla mej för att inte göra ett argt inlägg...

Hur reagerar ni?

• Svar på tråden "Mongo i huvudet"
  • Soffepropp

Precis....
    Jag brukar påminna folk att Alva (min dotter) är "mongo" och då brukar dom få sej en tankeställare..hoppas jag iallafall...

• Soffepropp

Mjuik:
    Ja, din poäng va verkligen givande

• Soffepropp

Nyfiken Gul:
    *tumme upp*

• Soffepropp

Ja, jag vet oxå barn som säger så.. Det skulle jag aldrig acceptera. Hoppas att jag kan lära mina barn att förstå bättre...

• Soffepropp

Att folk använder ordet Mongolid när man pratar om downs syndrom har jag inga större problem med, men jag rättar alltid med att säga att det inte används längre och att man säger Downs syndrom.
    Män säger någon " Fan han e ju helt mongo " eller liknande så får jag som sagt räkna till 10.. ( eller 1000..)för att inte smocka till dem... ;) Jag kan aldrig acceptera att min dotter, som är helt perfekt, ska behöva känna sej som ett "skämt" när hon växer upp.

• Soffepropp

hoppsan...MEN ska det ju va så klart...

• Soffepropp

Dareberg!
    Bra gjort! *imponerad*

Svar på tråden "Mongo i huvudet"