• Soffepropp

"Mongo i huvudet"

Ahh.. Jag vet att det är ett uttryck som folk använder utan att tänka på ved det egentligen betyder, men jag kan verkligen bli galen av det! ( som så mycket annat iof...=))
    Läste i en tråd att TS Blev "helt mongo i huvudet" av något och jag fick hålla mej för att inte göra ett argt inlägg...

Hur reagerar ni?

• Svar på tråden "Mongo i huvudet"
  • esperando

Jag förstår att du reagerar. Jag reagerarväldigt starkt när någon säjer " negerboll".

• Venus

Ja, det uttrycket och även "CP-skalle" o liknande
    Blir så förbannat arg och ledsen när jag hör det och jag har även hamnat i dispyter med människor om detta...

• SuziQ

Jo..jag är oxå en sån som tycker att man kan spara på vissa kränkamde ord, så sok negerboll (vilket kasst uttryck liksom) och mongo, eller CP. Detta är barnsligt å kränkande, så du reagerar normalt enligt mig!!

• Nyfiken gul

jag som verkligen HAR ett funtkonshinder får rabies av såna uttryck....

det sårar mer än vad man tror.....

• Soffepropp

Precis....
    Jag brukar påminna folk att Alva (min dotter) är "mongo" och då brukar dom få sej en tankeställare..hoppas jag iallafall...

• mjuik

Får rabies?
    Jo rabies kan man ju dö ganska snabbt av så ingen hinner ta illa upp...

Om ni förstår min poäng :)

• Soffepropp

Mjuik:
    Ja, din poäng va verkligen givande

• Nyfiken gul

jag blir dessutom väldigt illa berörd när vederbörande försöker bortförklara sitt uttryck...

- ja men det är ju bara ord, betyder inget... - nähä varför säger man det då?

- ja men det är ju lika vanligt som ordet hora... - jaha, så då är det okej att säga både mongo o hora?...

• Soffepropp

Nyfiken Gul:
    *tumme upp*

• NenniePennie

min lillasyster är mongolid (mongo) och därför tar jag illa vid då folk säger typ "du är ju mongo" även om de bara är på skämt

Svar på tråden "Mongo i huvudet"