• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • Anonym (fd lärare)

OK. Men 21 är ju väldigt stor skillnad mot 15!!! vid 21 års ålder är man ju definitivt vuxen!
    KOmvux och högstadiet är även det två skilda världar.

• Anonym

Men nu är det ju så att han INTE kommer att vara hennes lärare längre när hon berättar.
    TS vill ju berätta, och hon är medveten om att det kan vara så att han inte är intresserad.
    Och jag tycker inte att man blir "totalt bortgjord" för att man talar om för någon vad man känner. Kärlek är naturligt och inget man ska skämmas för!

Dessutom,e n viktig detalj är ju att hon faktiskt slutat skolan då, och inte behöver se honom nåt mer om det är så att hon inte vill

• Anonym (fd lärare)

Lärare eller inte -

tycker att en kille på 30 som blir ihop m en tjej på 15 är fel ute!!! Maktförhållandet blir skevt. Han har rättigheter och skyldigheter (myndig, gå på krogen, köra bil) som hon inte har, han har mer livserfarenhet och är mer mogen än hon. Ett sånt förhållande blir INTE jämlikt, oavsett hur snäll han är.

Jag skulle aldrig lita på en kille på 30 som har en flickvän som är 15 och just slutat nian, oavsett om han var min jobbarkompis, min granne eller min bror!! Allvarligt, tycker inte ni det är helt absurt?

Man kan ifrågasätta en sån killes mogenhet på alla plan, intellektuellt, känslomässigt, moralmässigt.