• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • Anonym (lärarinnan)

Nej, jag tycker du verkar modig!!

Får man fråga i vilket ämne han undervisar?

• Anonym (Osäker)

Ja det får man! Musik

• Anonym

Får jag fråga hur gammal du är, vilken klass det är frågan om och hur gammal han är?

• Anonym (Osäker)

Jag är snart sexton, går ut nian, han är trettio.

• Nbottning

Kärlek skall aldrig fördömas. Är du kär är det underbart men i detta fall ack så komplicerat.

Men är det bara jag som är fyrkantig och gammeldags då jag anser att någon på 30 inte ska ha ett förhållande med någon som är så ung, oavsett kön och yrke?

TS hoppas allt går bra i alla fall!

• Anonym (lärarinnan)

Hmm, de har ju inget förhållande än så länge - det är HON som är kär i han

Jag tycker du är fyrkantig (hihi), jag var själv väldigt "mogen" för min ålder när jag gick i nian, det är säkert ts med!? Rent allmänt kanske man lätt kan anse som du uttrycker dig, men vi vet ju inget om dessa två.....

Men om tre veckor (?) är de inte lärar-elev roll längre

Dock kan jag lägga till att jag tror att det är väldigt lätt att bli förtjust i en lärare, har själv varit det i grundskolan, gymnasiet samt univ. studier...

• MinTid

Det är nästan alltid musikläraren det rör sig om!

• MinTid

Det är nästan alltid musikläraren det rör sig om!

• MinTid

Oj jag var lite för ivrig.

Lycka till Ts!!

Svar på tråden Kär i lärare