Inlägg från: tösamajan |Visa alla inlägg
  • tösamajan

Soleksem?!

Hej hej!
    Jag har, efter att bara varit ute "normalt" i solen, alltså inte solat/pressat, lyckats få massa soleksem både vid nyckelbenen, båda armarna och benen. Jag har haft en top och kjol på mig och bara gått promenad.
    Jag har hört att det kan vara en normal reaktion efter att man varit gravid och fått barn. Någon som har hört eller varit med om detsamma?
    Jag som älskar att ligga och pressa i solen håller på att få ångest nu över att jag eventuellt måste hålla mig i skuggan hela sommaren... *suck*

• Svar på tråden Soleksem?!
  • tösamajan

Mina eksem är rödflammiga och lite knottriga och de KLIAR!!! Jag vet att det är soleksem för jag har haft det en gång tidigare när jag råkade bränna mig...

• tösamajan

Men om det är soleksem, kan det kanske hjälpa om man smörjer sig med solskyddsfaktor? Och sen håller sig i skuggan?
    Har ju ingen lust att vara rödflammig, prickig och kliig hela sommaren...

• tösamajan

Japp! Så där ser jag ut på mina kroppsdelar... Fast jag är rödflammig också.
    *suck*

• tösamajan

Fick bekräftat idag av min BVC sköterska att det är soleksem. Hon hade fått likadant efter sina graviditeter och förlossningar *Suck*
    Men hon sa att för henne hjälpte det att hålla sig ifrån den värsta stekande solen och att alltid smörja med solskyddsfaktor. Tror jag ska prova hennes tips. Men först ska de soleksem jag har få försvinna! Sen blir det till att ta det lugnt i solen! Tur att jag ändå måste ha med parasoll till stranden för min dotters skull...

Svar på tråden Soleksem?!