Inlägg från: JohannaAxelsson |Visa alla inlägg
  • JohannaAxelsson

Soleksem?!

Jag har soleklsem o har haft det hela livet. Det är inte kul o jag älskar solen. Spelar ingen roll om jag sitter i skuggan. Det räcker med pyttelite UV-strålning så sätter kliandet igån.

• JohannaAxelsson

Tösamaja: Inte för min del, tyvärr. Har lagt upp en bild nu under starka bilder som jag ser när jag inte kliat mig på en liten stund. Får ungefär som "ödlehud" så det ser inte riktigt så illa ut på bilden som det blir när jag kliar mig riktigt ordentligt.

• JohannaAxelsson

Jag får det dock "bara" på händerna o armbågarna. Kyla lindrar och mycket mjukgörande så att huden inte blir torr får då blir det värre

• JohannaAxelsson

Ja när jag kliat mig så blir prickarna hela rödflammiga och då får jag värsta kliattackerna. Vet att kliandet bara gör det värre men just för stunden är det såå sköööööönt. Pratade med DSK på bvc och hon rekommenderade något receptfritt typ som tavegyl på apoteket fast man inte blir trött/dåsig av den som man blir av tavegyl. Tänkte jag skulle inhandla den

• JohannaAxelsson

Inte mina heller. Sen får man ju inte använda kortison dagtid när det är mycket sol ute för då kan du få brännskador i värsta fall och det är ju typ när det är välidigt varmt och soligt som det är som värst, io alla fall för min del

• JohannaAxelsson

Ja om det funkar för dig så ska du vara glad. Min eksem kan tom komma under vintern om det är en solig dag ute och jag blottar händerna. Kan inte ens sola solarium för då sätter det igång men som den soldyrkare jag är så skiter jag i det.
    Vill man vara fin får man lida pin.

• JohannaAxelsson

Ok. Ja då ska jag inhandla en sådan och se om det hjälper. Jag behöver ju bara på mina händer och armbågar då det är där mina eksem kryllar fram

Svar på tråden Soleksem?!